ماژیک هایلایت چگونه ساخته می شود

ماژیک هایلایت چگونه ساخته می شود

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

علم نشان می دهد که بوی خاصی باعث ایجاد خاطرات در مغز ما می شود. به عنوان مثال ، چمن ممکن است شما را به یاد بازی در بچگی بیاندازد، هایلایترها به همین ترتیب کار می کنند! بوی شیمیایی آنها ممکن است فقط خاطرات حضور در مدرسه را روشن کند. بنابراین دقیقاً چه چیزی در داخل هایلایترها وجود دارد که به آنها عطر می بخشد؟ همچنین ، چرا به نظر می رسد که هرگز جوهر آنها تمام نمی شود؟ وقت یک درس شیمی سریع است که به شما بگوییم ماژیک هایلایت چگونه ساخته می شود پس با زودر همراه شوید!

ماژیک هایلایت چگونه ساخته می شود

بیشتر جوهر هایلایتر حاوی فلورسئین است که یک ترکیب آلی و رنگ است که در آب محلول است. از طرف دیگر نوک آن از مهره های پلی اتیلن یا پلی استر ساخته شده است که هر دو نوع پلاستیکی سبک هستند. اگرچه بیشتر هایلایترها از فلورسئین برای بدست آوردن این رنگ نئون استفاده می کنند ، سایر مواد تشکیل دهنده متفاوت خواهد بود و این فقط بستگی به رنگ ماژیک هایلایت دارد.

پیرانین : این ترکیب شیمیایی در درجه اول برای ساخت هایلایتر زرد استفاده می شود ، اما جای تعجب است که در انواع مختلف صابون نیز یافت می شود!

تری فنیل متان : با استفاده از هایلایتر ساخته شده از تری فنیل متان یک جوهر آبی تولید می شود که در یادداشت ها یا کتاب های درسی شما قابل استفاده است.

رودامین : رودامین ماده شیمیایی است که برای رنگ آمیزی کاغذ و جوهر استفاده می شود. این ماده با تری فنیل متان مخلوط شده و ماژیک هایلایت صورتی یا بنفش ایجاد می کند.

گزانتن : گزانتن با رنگ زرد خود ماده شیمیایی بسیار خوبی برای استفاده در هایلایترها است. این ماده برای ایجاد جوهر نارنجی با ماده شیمیایی دیگری به نام کومانین مخلوط شده است.

کومارین : شاید تعجب آور باشد ، اما کومارین کاملاً بی رنگ است و رایحه وانیل دارد. این ترکیب شیمیایی با گزانتن مخلوط شده و هایلایتر نارنجی ایجاد می کند.

چرا هایلایترها بسیار روشن هستند؟

وقتی به هایلایتر فکر می کنید ، احتمالاً به کلمه “فلورسنت” فکر می کنید که ماده اصلی جوهر ، فلورسئین است و به طور طبیعی بسیار روشن تر از سایر ترکیبات شیمیایی است. جوهر فلورسنت نور بیشتری نسبت به انواع دیگر جوهر جذب و بازتاب می کند. به همین دلیل است که جوهر ماژیک هایلایت در خشان تر از جوهر خودکار سیاه یا قرمز است.

به نظر می رسد که هایلایترها به طرز جادویی جوهر کم نمی کنند ، که عمدتا به لطف نحوه ساخت آنها است. فرآیند به شکلی طراحی شده است که جوهر ضخیم و پر از رطوبت است. با مشاهده ویدئوی زیر می توانید به نحوه ساخت ماژیک هایلایت پی ببرید.

یک نظر در “ماژیک هایلایت چگونه ساخته می شود

  1. M.A.jahani گفت:

    آیا در آنها فسفر نیز به کار میرود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من