مداد چگونه ساخته می شود

مداد چگونه ساخته می شود

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

آیا تا به حال فکر کرده اید که مداد چگونه ساخته می شود ؟ زودر در این مطلب در مورد روند ساخت مداد که درختی را به دسته مداد تبدیل می کند ، می پردازد. هسته یک مداد از گرافیت ، خاک رس و آب ساخته شده است. در طول قرن هفدهم ، گرافیت و خاک رس را در قالب استوانه ای قرار داده و در کوره شلیک کردند. امروزه ، مدادها توسط ماشین هایی تولید می شوند که چوب را می برند ، سرب یا گرافیت را وارد می کنند و طرح را بر روی مداد مهر یا چاپ می کنند.

مداد چگونه ساخته می شود

داستان چگونگی ساخت مداد با سفر از یک کارخانه چوب بری آغاز می شود ، جایی که چوب های سرو به چوبی به نام “سهام مداد” یا “مربع های مداد” بریده می شوند. سپس این الوار در کوره خشک می شود تا قبل از حمل و نقل به کارخانه، به رطوبت یکنواختی برسد.

بلوک های مدادی با استفاده از اره های مدور مخصوص بریده می شوند. این اره ها به منظور کاهش مقدار “ضایعات” به شکل خاک اره هستند. الگوهای ساخته شد  از آخرین مرحله بازرسی عبور می کنند و سپس بسته بندی می شوند و به کارخانه های مداد در سراسر جهان حمل می شوند. در کارخانه مداد سازی ، یک دستگاه شیارها را برای پذیرش هسته نوشتن یا “سرب” برش می دهد. هسته های نوشتاری ساخته شده از مخلوط گرافیت و رس در شیارها قرار می گیرند. توجه داشته باشید مدادهای رنگی ممکن است از هسته های مبتنی بر موم استفاده کنند.

سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص به شکل مداد های شش ضلعی ، گرد یا مثلث تراش داده می شود. هرگونه مدادی که دارای نقص باشد مانند مدادهای بدون سرب یا بدون مرکز یا چوب خرد شده ، در این مرحله دور ریخته می شود. برای درک بهتر این داستان بهتر است ویدئوی زیرا را که نحوه ساخت مداد و مداد رنگی در کارخانه فابرکاستل را به نمایش گذاشته است مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من