چرا کتاب کمک درسی مورد استقبال قرار گرفت

چرا کتاب کمک درسی مورد استقبال قرار گرفت

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در سال های اخیر استفاده از کتاب کمک درسی برای دانش آموزان بسیار مورد استقبال بوده است چرا که یک منبع آموزشی معتبر و بی دردسر است اگر می خواهید بدانید چرا کتاب کمک درسی مورد استقبال قرار گرفت با زودر همراه شوید. بیایید کمی به عقب تر برویم و زمان هایی را بررسی کنیم که دانش آموزان برای جبران ضعف هایشان در برخی دروس مجبور به شرکت در کلاس ها و آموزشگاه های خصوصی خارج از مدرسه بودند البته ناگفته نماند تمامی دانش آموزان نمی توانستند این ضعف را با شرکت در کلاس های خارج از مدرسه جبران نمایند زیرا هزینه این کلاس ها بالا بود و تمامی خانواده ها قدرت پرداخت این هزینه ها را نداشتند.

بنابراین به ناچار از راه های جایگزین استفاده می کردند تا بتوانند سطح علمی فرزندشان را ارتقا دهند البته امکانات و آموزش های مجازی هم مانند این روزها نبود و به جرات می توان گفت فرصت های آموزشی بسیار محدود بود.

چرا کتاب کمک درسی مورد استقبال قرار گرفت

بسیاری از دانش آموزان برای ارتقا سطح علمیشان از کتاب کمک درسی استفاده می کنند چرا که بسیاری با روش های خود آموز مانند فیلم های آموزشی و کتاب کمک درسی یادگیری بهتری دارند. همان طور که شاهد هستیم با خرید و استقبال بیشتر دانش آموزان از کتاب های کمک درسی می توان به این نتیجه رسید که این منبع آموزشی در سال های اخیر توانسته نیازهای دانش آموزان را به خوبی رفع نماید و یکی از دلایل استقبال از کتاب کمک درسی را می توان راحتی حمل و استفاده از آن دانست.

در گذشته شاید شرکت در کلاس های آموزشی و موسسات خارج از مدرسه برای دانش آموزان مفید بود اما یکی از سختی های آن حضور در کلاس ها بود! دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه می گذراندند و برای یادگیری بهتر و بیشتر مطالب به ناچار باید در کلاس های خارج از مدرسه نیز حاضر می شدند و این موضوع می توانست باعث ایجاد خستگی در دانش آموزان شود و همین موضوع درصد یادگیری را کاهش می داد. گاهی اوقات مطالعه فردی و استفاده از منابع آموزشی مانند کتاب کمک درسی بسیار مفیدتر از توضیحات و شرکت در کلاس های دیگر است شاید برایتان سوال است که چرا کتاب کمک درسی بهتر از سایر منابع آموزشی است؟

دلیل اصلی این است که دانش آموزان هر زمان که بخواهند می توانند برای مطالعه کتاب کمک درسی زمان صرف کنند و همین طور در هر مکانی که بخواهند می توانند از کتاب های کمک درسی استفاده کنند زیرا حمل آن ها راحت است بنابراین اگر دانش آموزان قصد سفر داشته باشند باز هم می توانند از کتاب های کمک درسی خود استفاده کنند زیرا جابه جایی کتاب کار ساده ای است.

چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم ؟

حافظه اشتباه پذیر است. محققان تخمین می زنند که ما 90 درصد از همه چیزهایی را که یاد می گیریم بلافاصله پس از یادگیری از دست می دهیم. تلاش برای به خاطر سپردن اطلاعات می تواند مانند حفر سوراخ بدون بیل مناسب باشد! مطمئناً می توانید آنچه را که برای ایجاد این حفره لازم است اجرا کنید ، اما ابزاری که به کار می برید موقتی است. یا شاید شما فقط دستان خود را دارید.

هنگامی که ذهن ما شروع به جذب اطلاعات جدید می کند ، مدت زمان محدودی قبل از اینکه این اطلاعات برای ما بی فایده شود وجود دارد. به دلایل مختلف ، مغز ما در فرایند فراموشی مداوم است. بیشتر جزئیاتی که یاد می گیرید در مدت کوتاهی برای شما از بین می رود ، زیرا مغز شما فقط فضای محدودی دارد و مغز شما واقعاً نمی داند چگونه تعیین کند که آیا جزئیاتی در آینده برای شما مفید خواهد بود یا خیر … بنابراین فقط آن را فراموش می کند.

هر روز مقالاتی درباره اشکال سیستم های آموزشی جهان به دلایل مختلف منتشر می شود. شاید اساسی ترین مولفه ای که در این سیستم ها وجود ندارد ، فرآیند یادگیری است: دانش آموزان یاد نمی گیرند که چگونه یاد بگیرند. حقایق و ارقام به سمت دانش آموزان پرتاب می شود و از آنها خواسته می شود که آنها را به صورت روزانه حفظ کنند. به دانش آموزان در مورد فرایند یادگیری و آنچه در آن فرایند می گذرد ، نحوه عملکرد مغز به حافظه و نحوه به خاطر سپردن آن ها گفته نمی شود. هر مثال در این مجموعه به فرایند یادگیری یا توانایی به یاد آوردن مربوط می شود این فعالیتها را در فرآیندهای خود برای افزایش توانایی به خاطر سپردن در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من