چند ساعت در روز باید مطالعه کنیم؟

چند ساعت در روز باید مطالعه کنیم؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

مطالعه یکی از دلهره آورترین کارهایی است که در دوران مدرسه و تحصیل باید با آن روبرو شوید. یافتن بهترین روش مطالعه که برای شما مناسب است ، می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از دانش آموزان تمام شب را با خوردن قهوه بیدار می مانند تا مطالعه کنند. با این حال ، همه ما می دانیم ، این هرگز بهترین روش نیست. اما باز هم به انجام آن ادامه می دهیم. بنابراین ، سوال اصلی این است: چند ساعت در روز باید مطالعه کنیم؟ اجماع این است که به ازای هر ساعت گذراندن در کلاس ، دانشجویان باید حدود 2-3 ساعت را به مطالعه اختصاص دهند.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر درسی سه ساعت دو روز در هفته باشد ، باید هفته ای 12-18 ساعت برای آن کلاس درس بخوانید. اگر کلاس شما یک بار در هفته یک ساعته است ، باید 2-3 ساعت در روز آن مطالب را مطالعه کنید. بسیاری از کارشناسان می گویند بهترین دانش آموزان بین 50 تا 60 ساعت در هفته را به مطالعه اختصاص می دهند.

چند ساعت در روز باید مطالعه کنیم؟

در واقع ، آنچه شما باید انجام دهید این است که پیشرفت خود را در هر یک از کلاس های خود ارزیابی کنید. زمان بیشتری را صرف موضوعاتی کنید که دانش شما در آنها کم است. خواندن مجدد و مرور مطالب، 4 ساعت بدون توقف به شما در یادگیری کمک نمی کند. اگر می خواهید به طور موثر یاد بگیرید ، باید سبک یادگیری خود را تعیین کنید. به عنوان انسان ، همه ما متفاوت یاد می گیریم. هنگامی که بفهمید چه نوع دانش آموزی هستید ، مجبور نخواهید بود زمان زیادی را صرف مطالعه کنید ، زیرا روش مطالعه بهتر را برای خود یافته اید.

با این حال ، برخی از ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی زمان یادگیری خود استفاده کنید. یک راه استفاده از یک سیستم یادداشت برداری قوی است که بازبینی و آماده سازی تست را کارآمد می کند. علاوه بر این ، اگر شما یک یادگیرنده بصری هستید ، نقشه برداری از ذهن می تواند راهی عالی برای طرح بندی محتوایی باشد که سعی می کنید یاد بگیرید. نقشه های ذهنی به شما امکان می دهد روابط و سلسله مراتب مفاهیمی را که در حال یادگیری هستید ترسیم کنید و می تواند به درک واضح تر مطالب کمک کند.

زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید

یک ساعت مطالعه تقریباً بی ارزش است. اگر از مهارتهای مناسب مدیریت زمان استفاده کنید ، می توانید تعداد ساعات مورد نیاز در روز را کاهش دهید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

به یاد داشته باشید ، مغز شما محدودیت هایی دارد. از نظر علمی ثابت شده است که مغز روزانه 30 درصد از انرژی ما را می گیرد. این بدان معناست که شما در جایی که ذهن شما رسماً روی رنگ قرمز قرار دارد ، اگر مغز شما احساس می کند سرخ شده است، احتمالاً اطلاعات بیشتری را حفظ نخواهید کرد. بهترین راه برای عدم نیاز به آزمایش محدودیت های مغز این است که کار را به تعویق نیندازید ، هر روز کمی مطالعه کنید.

نگران زمان نباشید اگر به ساعت خیره شده و ثانیه ها را در تمام مدت شمارش می کنید ، جلسه مطالعه هرگز مفید نخواهد بود. این که بگویید از ساعت 4 بعدازظهر تا 8 بعد از ظهر درس می خوانید ، اگر در این چهار ساعت چیزی یاد نگیرید هیچ معنی ای ندارد.

کاری را که لازم است انجام دهید ، مهم نیست چقدر طول می کشد. بعضی روزها می توانید درس خواندن را در 10 دقیقه به پایان برسانید ، در روزهای دیگر ، ممکن است شش ساعت طول بکشد. مطمئن شوید که حداقل سه ساعت در روز مطالعه می کنید ، اما این صادقانه به شما کمک نمی کند. احتمالاً شما قبلاً 6-8 ساعت در مدرسه گذرانده اید ، بنابراین خیره شدن به دیوار به مدت سه ساعت به هیچ وجه مفید نیست. اما ، یک ساعت مطالعه و سپس چرت زدن بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من