چگونه درس زیست شناسی را حفظ کنیم

چگونه درس زیست شناسی را حفظ کنیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

زیست شناسی معمولاً یک دوره اجباری در دبیرستان است. در هر مقطع زمانی ، هر دانش آموز باید آن را بپذیرد. برخی از دانش آموزان زیست شناسی را چالش برانگیز می دانند ، اما لازم نیست که چنین باشد. همانند ریاضیات و چند درس دیگر ، یادگیری زیست شناسی یک فرایند تجمعی است. قبل از اینکه بتوانید مفاهیم و فرآیندهای بیولوژیکی پیچیده تری را درک کنید ، ضروری است که اصول اولیه را درک کنید. در زیر نکات و راهکارهای اثبات شده برای بهبود توانایی شما در مطالعه و یادگیری زیست شناسی را بررسی می کنیم و به شما می گوییم چگونه درس زیست شناسی را حفظ کنیم با زودر همراه شوید.

خواندن متن زیست شناسی یا کپی یادداشت های همکلاسی ، جبران کلاس از دست رفته را نخواهد داشت. زیست شناسی یک موضوع پیچیده و عملی است. این شامل یادگیری سیستم های بیولوژیکی است که نیاز به توضیح و آزمایش دارد. زیست شناسی نیز یک موضوع تجمعی است. آنچه در یک کلاس یاد می گیرید ، بلوک های سازنده چیزهایی است که در آینده خواهید آموخت. با مطالعه کتاب درسی ، تکمیل تمام تکالیف آزمایشگاهی و مرور یادداشت های خود از گفته های معلم ، در کلاس درس حاضر شدن و استفاده از کتاب کمک درسی به عنوان یک منبع آموزشی تکمیل کننده همه و همه مواردی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا مطالب آموزشی را حفظ کنید. دانش آموزانی که به طور مرتب در کلاس زیست شناسی شرکت می کنند ، عملکرد بسیار بهتری نسبت به دانشجویانی که شرکت نمی کنند ، دارند.

چگونه درس زیست شناسی را حفظ کنیم

هر مفهوم بیولوژیکی جدیدی که یاد می گیرید بر اساس دانش قبلی است که به دست آورده اید. بسیاری از دانشهایی که هنگام مطالعه زیست شناسی به دست می آورید از آزمایش و اکتشاف عملی در محیط آزمایشگاه به دست می آید. ایجاد آزمایشگاه دشوار است. ایجاد چندین آزمایشگاه در پایان ترم غیرممکن و بی نتیجه است. ماندن در موضوع اصلی و انجام به موقع تکالیف ، کلید یادگیری زیست شناسی است.

هر کسی می تواند زیست شناسی را بیاموزد ، اما همیشه آسان نیست. زیست شناسی به اندازه فیزیک یا نجوم به ریاضیات نیاز ندارد ، اما درک سیستم ها و فرایندهای بیولوژیکی همچنان چالش برانگیز است. یکی از کلیدهای یادگیری موثر زیست شناسی تسلط بر مفاهیم کلی قبل از پرداختن به مفاهیم خاص است. به عنوان مثال ، قبل از اینکه بتوانید چرخه کربس را درک کنید ، باید یک درک اساسی از ساختار سلول های جانوری داشته باشید. قبل از حرکت به سطح بعدی ، هر مفهوم و فرآیند جدید بیولوژیکی را به طور کامل مطالعه کنید.

در زیست شناسی نظریه وجود دارد ، اما این یک علم عملی است. یادگیری نظریه زیست شناسی با خواندن کتاب درسی یا کتاب کمک درسی ایجاد می شود ، عملی کردن زیست شناسی در آزمایشگاه یک تجربه کاملاً متفاوت است. آزمایش سیستمها و فرایندهای بیولوژیکی در آزمایشگاه یکی از موثرترین روشهای یادگیری زیست شناسی است. کارهایی که در آزمایشگاه انجام می دهید بسیار بیشتر از آنچه در کتاب می خوانید با شما خواهد ماند.

برای یادگیری درس زیست از کجا شروع کنیم

زیست شناسی مملو از سیستم ها و فرایندهای پیچیده ای است که شما باید در امتحان خود ، معلم خود و احتمالاً برای حرفه خود درک کنید ، به خاطر بسپارید ، به کار بگیرید و تولید کنید. استفاده از تصاویر ، به ویژه نقاشی ها و نمودارها ، می تواند حتی چالش برانگیزترین فرایندهای بیولوژیکی را به راحتی قابل درک و به خاطر بسپارد. به عنوان مثال ، توضیحات زیر در مورد اسمز موجود در ویکی پدیا را در نظر بگیرید:

اسمز هر فرآیندی است که شامل حرکت خالص مولکولها از محلول با غلظت کمتر از طریق غشای نیمه نفوذپذیر به محلول با غلظت بیشتر تا غلظت در هر طرف غشاء برابر می شود.

درک آن بسیار آسان است ، درست است؟ همان فرآیند اسمز از طریق نمودار زیر توضیح داده شده است:

چگونه درس زیست شناسی را حفظ کنیم

برای مطالعه زیست شناسی از نقشه ها و نمودارها استفاده کنید. درک و یادآوری شما را بهبود می بخشد.

شما هرگز تحصیل را به عنوان یک پزشک در نظر نمی گیرید و انتظار ندارید که همه اعضای بدن انسان یا مکانیک را بدون دانستن تمام اجزای یک ماشین یاد بگیرید. خوب ، در مورد زیست شناسی نیز همین امر صادق است. حتی اگر قصد ندارید زیست شناس شوید یا کلاس زیست شناسی را که اکنون در آن هستید شرکت نکرده اید ، اما اگر می خواهید در زیست شناسی خوب عمل کنید ، باید به اصطلاحات توجه کنید و یاد بگیرید. برای یادگیری زیست شناسی ، باید کلمات و اصطلاحات مورد استفاده برای توضیح آن را درک کنید. وقتی با کلماتی روبرو می شوید که نمی شناسید ، آنها را بنویسید و سپس آنها را جستجو کنید. وقتی به نظر می رسد که کلمات دارای پیشوند یا ریشه هستند ، وقت بگذارید تا آنها را تجزیه کرده و قسمت های آنها را درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من