کتاب کمک آموزشی, مقالات

کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز

کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز

شاید اهمیت درس عربی در کنکور سراسری سبب شده است تا انتشارات مختلف با نشر کتاب های مختلف راه را برای دانش آموزان کنکوری سهل نمایند. یکی از این کتاب های کمک درسی که می تواند منبع مناسبی برای کنکوری ها باشد کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز است. اگر در 15 سال گذشته به سیر صعودی دو درس عمومی زبان انگلیسی و عربی نگاهی بیاندازیم خواهیم دید دانش آموزان در درس عربی ضعف چشمگیری در تست زنی دارند به همین دلیل این درس با کاهش چشمگیری همراه است اما در مقابل در درس زبان انگلیسی پیشرفت زیادی داشته اند.

شاید یکی از دلایل این کاهش در درس عربی مفهومی تر شدن سوالات کنکور و عدم آشنایی دانش آموز با این تست هاست بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که استفاده از کتاب های کمک درسی می تواند تا حدی به این روند کمک نماید.

کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز

شاید لازم است یادآور شویم در کنکور 80 درصد سوالات عربی مربوط به قواعد و دستور زبان عربی است بنابراین دانستن قواعد عربی می تواند به شما در کسب امتیاز بهتر کمک نماید. شاید یک روش مطالعه مناسب برای درس عربی بتواند به دانش آموزان کمک کند تا این تصور ذهنی که عربی یک درس سخت و دشوار است از ذهن دانش آموزان پاک شود!

یکی از روشهای مطالعه درس عربی این است که در کلاس درس و با تدریس معلم مطلب آموزشی را در ذهن تثبیت نمایید و با تمرین و تکرار آن مطلب را به خاطر بسپارید سپس با استفاده از کتاب های کمک درسی و تست زنی آن مبحث آموزشی را در حافظه خود ماندگار کنید. یکی از کتاب های پرطرفدار در درس عربی کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز است. اما سوال مهم اینجاست که کدام کتاب کمک درسی را برای درس عربی استفاده کنیم ؟ آیا همه کتاب های کمک درسی برای درس عربی می تواند نیاز دانش آموزان کنکوری را برآورده نماید؟

باید بگوییم پاسخ این سوالات را خود دانش آموز می داند و برای خرید کتاب کمک درسی مناسب هم تنها خود دانش آموز می تواند تصمیم گیری نماید چرا که سطح یادگیری هر فرد با دیگری متفاوت است و کتاب های کمک درسی متنوعی برای بالا بردن سطح دانش آموزان منتشر شده است. بنابراین قبل از خرید لازم است ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی نمایید و با توجه به آن اقدام به خرید نمایید. در ماه های آخر و ماه های استرس زای نزدیک به کنکور تا می توانید تست بزنید تا هم با نمونه سوالات بیشتر آشنا شوید هم مهارت خود در تست زنی را تقویت نمایید و البته که با تست زدن قواعد عربی را بیشتر و بیشتر و بیشتر در ذهن تثبیت خواهید نمود.

نحوه مطالعه ی قواعد عربی

اگر کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز را خریده اید و می خواهید در کنکور درصد بالایی از درس عربی کسب کنید بهتر است مطالعه این درس را با قواعد عربی و از پایه شروع کنید تا درک بهتر و بیشتری از موضوع داشته باشید. البته که قواعد درس عربی به صورت سلسله وار هستند و اگر شما مفهوم یکی از قواعد را متوجه نشوید در آینده و در مباحث آموزشی بعدی مجبور به یادگیری آن هستید. علاوه بر قواعد عربی یادگیری معانی لغات و اصطلاحات در عربی می تواند یک یا دو سوال از کنکور را شامل شود بنابراین توصیه ما به شما این است که معانی لغات را در جمله و یا عبارت ها بیاموزید چرا که یادگیری کلمات به صورت مجزا ممکن است در طولانی مدت از ذهن شما پاک شود اما یادگیری کلمات در جملات می تواند به ماندگاری آن ها در ذهن شما کمک کند.

شاید بهتر است برای یادگیری قواعد عربی کمک هزینه کنید و کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز را تهیه نمایید تا علاوه بر تمرین کتاب از این منبع هم برای تمرین بیشتر و تست زنی استفاده نمایید. شاید لازم باشد برای تسط بهتر به موضوع از تمرینات و مثال های بیشتری استفاده کنید در این صورت نباید به مثال ها و تمرینات کتاب بسنده کنید. از دیگر نکاتی که توصیه می شود برای آمادگی در کنکور انجام دهید نکته برداری از قواعد عربی است که کتاب جیبی قواعد عربی خیلی سبز این کار را انجام داده است و فقط کافی است نکات کلیدی و مهم را با ماژیک هایلایت کنید تا در ماه های پایانی و نزدیک به کنکور برای مرور و جمع بندی به آن ها نگاهی بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *