کتاب کمک آموزشی, مقالات

یکی از دلایل گسترش کتاب کمک درسی

یکی از دلایل گسترش کتاب کمک درسی

مهارتهای مطالعه خوب اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، داشتن مهارت مطالعه خوب همیشه مفید است. اما این امر در حال حاضر در زمان همه گیری COVID-19 بسیار مهمتر است. بسیاری از دانش آموزان نگران خانواده یا دوستان خود هستند که ممکن است بیمار شوند. دیگران استرس کلی تری را احساس می کنند. فراتر از آن ، دانش آموزان در بسیاری از کشورها با فرمت های مختلف برای یادگیری روبرو هستند. برخی از مدارس با قوانین مربوط به فاصله و ماسک دوباره کلاس های حضوری برگزار می کنند. سایر مدارس کلاس های مبهمی داشته اند و دانش آموزان به صورت پاره وقت در مدرسه حضور دارند. برخی دیگر همه کلاسهای آنلاین را حداقل برای مدتی دارند. بنابراین یکی از دلایل گسترش کتاب کمک درسی را می توان همه گیری کرونا دانست!

این شرایط می تواند حواس شما را از درس پرت کند. به علاوه ، دانش آموزان به احتمال زیاد مجبورند کارهای بیشتری انجام دهند بدون اینکه معلم یا والدینی برای آموزش آن ها زمان بگذارد. آنها باید زمان خود را مدیریت کرده و به تنهایی و یا با استفاده از کتاب های کمک درسی بیشتر مطالعه کنند. با این حال ، بسیاری از دانش آموزان هرگز این مهارت ها را یاد نگرفتند.

آیا مطالعه شب امتحان خوب است ؟

بیش از 100 سال است که روانشناسان تحقیق کرده اند که کدام عادات مطالعه بهتر عمل می کند. برخی نکات تقریباً برای هر موضوعی مفید است. به عنوان مثال ، فقط خسته نباشید! و به جای خواندن مجدد مطالب ، خودتان را آزمایش کنید. تاکتیک های دیگر برای انواع خاصی از درس ها بهتر کار می کند. این شامل مواردی مانند استفاده از نمودارها یا مخلوط کردن مطالبی که مطالعه می کنید. از دلایل گشترش و استقبال دانش آموزان از کتاب کمک درسی همین مورد می باشد چرا که با استفاده از کتاب کمک درسی برخی دروس را بهتر و بیشتر می توان فرا گرفت.

ناتی کورنل یک روانشناس در کالج ویلیامز در ویلیامستون ، ماساچوست است. او هنوز فکر می کند ایده خوبی است که یک روز قبل از یک آزمون بزرگ مطالعه کنید. اما تحقیقات نشان می دهد ایده بدی است که تمام مطالعه خود را در آن روز متمرکز کنید. در آزمایشی در سال 2009 ، دانشجویان کالجی واژگان را با فلش کارت ها مطالعه کردند. برخی از دانش آموزان تمام کلمات را در جلسات فاصله دار در طول چهار روز مطالعه کردند. دیگران دسته های کوچکتری از کلمات را در جلسات فشرده یا انبوه ، هر کدام در یک روز مطالعه کردند. به طور کلی هر دو گروه زمان یکسانی را سپری کردند. اما آزمایش نشان داد که گروه اول کلمات را بهتر یاد گرفتند.

کورنل حافظه ما را با آب در سطلی که نشتی کوچک دارد مقایسه می کند. سعی کنید سطل را تا زمانی که هنوز پر است دوباره پر کنید و نمی توانید آب بیشتری اضافه کنید. بین جلسات مطالعه زمان بگذارید و برخی از مطالب ممکن است از حافظه شما خارج شود. اما سپس می توانید آن را مجدداً یاد بگیرید و در جلسه مطالعه بعدی خود بیشتر بیاموزید.

یکی از دلایل گسترش کتاب کمک درسی

این روزها که بازار خرید کتاب های کمک درسی داغ است توصیه معلمان این است که از کتاب های کمک درسی مناسب استفاده نمایید تا در پیشرفت تحصیلی تان نقش مثبتی داشته باشد. لازم است بگوییم استفاده از کتاب کمک درسی برای تمامی دانش اموزان یکسان نیست و برخی با تمرین و تکرار بیشتر می توانند پایه تحصیلی و سطح علمیشان را افزایش دهند بنابراین خرید کتاب های کمک درسی که دارای تمیرین و مثال های بیشتری است می تواند برایشان مفید باشد.

پس قبل از خرید کتاب کمک درسی به فروشگاه آنلاین زودر مراجعه کنید تا بتوانید با مقایسه و مطالعه توضیحات هر کتاب انتخاب مناسبی داشته باشید. در گذشته برای جبران ضعف تحصیلی والدین به دنبال موسسات آموزشی برای ثبت نام فرزندانشان بودند که این کار می توانست هزینه های بالایی به همراه داشته باشد اما این روزها استقبال دانش آموزان از کتاب کمک درسی به این دلیل است که از نظر اقتصادی به صرفه است و همین طور دسترسی به آن بسیار ساده می باشد.

در حقیقت دانش آموزان با خرید کتاب کمک درسی به سادگی می توانند ضعف تحصیلیشان را برطرف کنند زیرا توضیحات مربوط به بخش درسنامه در برخی کتاب های کمک درسی بسیار کامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *