آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است؟

آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

سال هاست که استفاده از کتاب کمک آموزشی در کنار کتاب درسی رایج گشته و دانش آموزان برای ارتقا سطح علمی خود از این منابع استفاده می کنند. اما همیشه سوالاتی وجود دارد که ندانستن پاسخی مشخص برای آن می تواند سبب شود تا ما به هنگام خرید کتاب کمک درسی مردد شویم. شاید شما هم در جریان هستید که می گویند استفاده از کتاب کمک درسی باعث ایجاد تنبلی در دانش آموزان می شود. اما آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است؟ و استفاده از آن سبب لطمه به سطح دانش اموزان می شود؟ با زودر همراه باشید.

ابتدا لازم است بگوییم این باورهای اشتباه گاهی اوقات می تواند برای دانش آموزان مضر باشد. چرا که استفاده از کتاب کمک آموزشی یکی از بهترین منابع برای یادگیری بهتر و بیشتر است. اما این باور غلط که استفاده از کتاب کمک درسی منجر به ایجاد تنبلی در دانش آموزان می شود سبب شده تا برخی افراد از خرید این منابع برای فرزندانشان جلوگیری کنند و همین موضوع سبب ضعیف بودن پایه دانش آموز در آن درس شود.

کتاب کمک درسی و ممنوعیت آن برای دانش آموزان ابتدایی

پاسخ این سوال که آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است قطعا خیر است زیرا دانش آموزانی که در دوران ابتدایی ضعف تحصیلی دارند باید با استفاده از منابع آموزشی و تمرین و تکرار موضوع را برطرف کنند در غیر این صورت دانش آموز با همان پایه ضعیف وارد سال های بعدی می شود و نمی تواند خود را به سایر دانش آموزان کلاس برساند. پس چه بهتر که اگر دانش آموزی در دوران ابتدایی در یک درس احساس ضعف نمود مشکل را در همان سال برطرف نماید. پس خرید کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع نیست!

کتاب های کمک آموزشی یک ابزار هستند نه یک راه حل! هدف آن ها تکمیل آموزش و منبعی مناسب برای زمانی که دانش آموز خارج از کلاس درس است. ارائه منبعی جذاب، که دانش آموزان می توانند دانش خود را در برابر آن آزمایش کنند. تحقیقات نشان می دهد که کتاب های کمک درسی تأثیر مثبتی بر آموزش دارند و بسیاری از مدارس در سراسر جهان با موفقیت از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند.

بیشتر بدانید: آیا استفاده از کتاب کمک درسی ضروری است؟

ویژگی یک کتاب کمک درسی خوب

حال برای این سوال که آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است؟ پاسخ درست را دارید. برای استفاده بهینه از کتاب کمک درسی ابتدا لازم است درباره ویژگی یک کتاب کمک درسی خوب بدانید و البته که لازم است درباره سطح علمی و نیازهای فرزندتان نیز آگاهی کامل کسب کنید، تابتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. انتشارات مختلفی مانند خیلی سبز، مبتکران، قلم چی، مهرو ماه، نشر الگو، گاج و … کتاب های کمک درسی متنوعی را وارد بازار کرده اند که هر یک با توجه به نیازهای دانش آموزان منتشر شده است.

به عنوان مثال دانش آموزانی که قصد دارند برای امتحانات تشریحی آماده شوند، می توانند از کتاب های ماجراهای من و درسام خیلی سبز استفاده کنند. اما دانش آموزانی که قصد آمادگی برای کنکور را دارند بهتر است کتاب های چهار گزینه ای خریداری کنند تا مهارت تست زنی خود را تقویت کنند. کتاب های چهار گزینه ای معمولا با ارائه یک درسنامه و بیان نکات کنکوری و کلیدی دانش آموز را برای مرور و جمع بندی مطالب آماده می کند. بنابراین تمامی کتاب های کمک آموزشی با هدف ارتقا سطح علمی دانش آموز طراحی می شوند. برخی از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب کتاب کمک درسی :

  • پیروی از مطالب و محتوای آموزشی کتاب درسی
  • طبقه بندی مطالب و سوالات در کتاب کمک آموزشی
  • استفاده از تصاویر برای درک بهتر مطالب آموزشی
  • بیان مطالب و محتواهای آموزشی با بیانی ساده و روان
  • ارائه تمرین های بیشتر برای تسلط بر موضوع درسی

نتیجه گیری

با مطالعه ی مقاله ی آیا استفاده از کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی ممنوع است؟ فهمیدیم که کتاب کمک درسی برای دانش آموزان ابتدایی نه تنها بازدارنده نیست، بلکه در جهت پیشرفت به دانش آموز کمک می کند. در این مقاله ویژگی های یک کتاب کمک درسی خوب برشمرده شد. والدین می توانند ضعف درسی فرزندان خود را پیدا کرده و متناسب با منابعی که فرزندانشان نیاز ندارند و باتوجه به ویژگی های کتاب کمک درسی خوب بهترین انتخاب را داشته باشند. شما والدین برای ضعف درسی فرزندان خود چه اقدامی کرده اید؟ از نظر شما کتاب کمک درسی خوب، چه کتابی است؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید. ما و دیگران را از تجربه ی خود آگاه سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من