برای موفقیت در امتحانات چند ساعت درس بخوانیم

برای موفقیت در امتحانات چند ساعت درس بخوانیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

برای موفقیت در امتحانات چند ساعت درس بخوانیم ؟ در حالی که به نظر می رسد برخی از دانش آموزان در تلاش برای درس خواندن و آمادگی برای کنکور و امتحانات هستند ، این امر پذیرفته شده است که (برای اکثر ما) این بهترین روش برای نزدیک شدن به امتحان نیست. برای کمک به مدیریت زمان خود ، یک برنامه زمانی برای مطالعه خود تنظیم کنید. تعداد امتحانات خود و روزهایی را که باید در آنها شرکت کنید بنویسید. سپس مطالعه خود را بر اساس آن سازماندهی کنید. ممکن است بخواهید زمان مطالعه را بیشتر از بقیه امتحانات بدهید ، بنابراین تعادلی را پیدا کنید که با آن احساس راحتی کنید.

پاسخ های خود را برای دیگران توضیح دهید، پاسخ سوال را برای دیگران توضیح دهید. این به شما کمک می کند تا آن را در ذهن خود روشن کنید و همچنین مناطقی را که نیاز به کار بیشتر دارید برجسته کنید.

برای موفقیت در امتحانات چند ساعت درس بخوانیم

همه ما هدفمان از درس خواندن رسیدن به جایگاهی مناسب و کسب موفقیت در امتحانات است شاید شما هم از خود سوال می کنید برای موفقیت در امتحانات چند ساعت درس بخوانیم و زمان زیادی را صرف درس خواندن و تمرکز بر روی یک درس می کنید. اما بهتر است بدانید مطالعه و درس خواندن به صورت پی در پی و بدون استراحت می تواند برایتان مضر باشد و بازدهی کمی داشته باشد پس سعی کنید خودتان را بشناسید و زمانبندی درستی برای درس خواندن داشته باشید.

فضای مطالعه خود را سازماندهی کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای انتشار کتابها و یادداشت های خود دارید. آیا نور کافی دارید؟ صندلی شما راحت است؟ آیا بازی های رایانه ای شما دور از چشم هستند؟ سعی کنید همه حواس پرتی ها را از بین ببرید و مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است احساس راحتی و توانایی تمرکز کنید. برای برخی افراد ، این ممکن است به معنای سکوت کامل باشد ، برای دیگران ، موسیقی پس زمینه کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به همه چیز کاملاً مرتب و منظم نیاز داریم ، در حالی که برخی دیگر در یک محیط شلوغ تر رشد می کنند. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مفید است و برای درست کردن آن وقت بگذارید.

نگاهی به امتحانات قدیمی بیاندازید، یکی از موثرترین روش ها برای آمادگی برای امتحان ، تمرین نسخه های قبلی است. این به شما کمک می کند تا با فرمت سوالات آشنا شوید و اگر خودتان وقت بگذارید همچنین می تواند تمرین خوبی برای اطمینان از اینکه زمان مناسب را برای هر بخش صرف کنید ، باشد.

چگونه برای امتحان درس بخوانیم ؟

از نمودارها و تصاویر استفاده کنید، ابزارهای بصری می توانند واقعاً مفید باشند. در شروع یک موضوع ، خودتان را به چالش بکشید تا همه آنچه را که قبلاً در مورد یک موضوع می دانید یادداشت کنید و سپس محل شکاف ها را مشخص کنید. نزدیک به امتحان ، یادداشت های تجدید نظر شده خود را در نمودارهای یک صفحه ای متراکم کنید. سپس ایده های خود را در این قالب مختصر بیان کنید می تواند به شما کمک کند تا همه آنچه را که باید در طول امتحان بدانید سریع یادآوری کنید.

گروه های مطالعه را با دوستان سازماندهی کنید، با دوستان خود برای مطالعه جمع شوید. ممکن است سوالاتی داشته باشید که دوستانتان پاسخ آنها را داشته باشند و بالعکس. تا زمانی که مطمئن شوید تمرکز خود را بر روی موضوع برای مدت زمان معینی حفظ کرده اید ، این می تواند یکی از موثرترین راه ها برای به چالش کشیدن خود باشد.

به طور منظم استراحت کنید، در حالی که ممکن است فکر کنید بهترین کار این است که تا آنجا که ممکن است درس بخوانید ، اما در واقع می تواند مضر باشد. اگر برای یک ماراتن تمرین می کردید ، سعی نمی کردید 24 ساعت در روز بدوید. به همین ترتیب ، مطالعات نشان داده اند که برای حفظ طولانی مدت دانش ، استراحت منظم واقعاً کمک می کند. هرکسی متفاوت است ، بنابراین روال مطالعه ای را تهیه کنید که برای شما مناسب است. اگر صبح بهتر درس می خوانید ، قبل از استراحت هنگام ناهار شروع کنید. یا اگر در شب بهره وری بیشتری دارید ، زودتر استراحت کنید تا عصر آماده برای درس خواندن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من