کتاب کمک آموزشی, مقالات

تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان

تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان

آیا کتاب کمک درسی مهم است؟ تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان را می دانید؟ انتخاب کتاب کمک درسی بر موفقیت دانش آموزان دبستانی در درس ریاضیات تاثیرات شگرفی داشته است بنابراین می توان نتیجه گرفت کتاب های کمک درسی تأثیر قابل توجهی در پیشرفت ریاضیات در دبستان دارند. همان طور که می دانید کتاب های کمک درسی به طور قابل توجهی از نظر تأثیر در پیشرفت دانش آموزان متفاوت هستند زیرا از نظر محتوا و ادبیات با یکدیگر تفاوت دارند بنابراین انتخاب مناسب کتاب کمک درسی هم می تواند در این موفقیت نقش به سزایی داشته باشد.

برخی معلمان با شروع سال تحصیلی به دانش آموزان کتاب های کمک درسی معرفی می کنند تا آن ها را خریداری نمایند آیا پیشنهاد کتاب کمک درسی از سمت معلمان کار درستی است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اگر معلمان با معرفی کتاب کمک درسی هدفی را در پی داشته باشند خرید کتاب کمک درسی به توصیه معلم می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد اما اگر معرفی کتاب کمک درسی فقط به منزله معرفی است بهتر است دانش آموزان قبل از خرید آن نیازهای خودشان را شناسایی کنند و در صورت عدم نیاز اقدام به خرید کتاب کمک درسی نکنند.

تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان

شاید در گذشته دانش آموزان به دلیل نبود منابع کافی در دوران مدرسه دچار مشکل می شدند اما این روزها با انتشار کتاب های کمک درسی که به جرات می توان گفت یکی از قوی ترین منابع آموزشی محسوب می شود تمامی کمبود ها و نقص ها برطرف شده اند و شاهد تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان هستیم. در گذشته با کمک معلم خصوصی برخی از ضعف های تحصیلی جبران میشد اما این روزها کتاب های کمک درسی جایگزین خوبی شده اند به طوری که برای هر موضوع می توان از کتاب کمک درسی مربوط به آن استفاده نمود.

با توجه به شرایط حال حاضر و شیوع ویروس کرونا آموزش در مدارس به سمت مجازی شدن حرکت می کند و این موضوع تا حدودی برای دانش آموزانی که تابع یادگیری دروس در کلاس درس بودند چالش برانگیز شده است. تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان را می توان در این دوران مشاهده نمود چرا که برخی کتاب های کمک درسی با داشتن درسنامه ای جامع و کامل می توانند مانند یک معلم عمل کنند و دانش آموزان می توانند به صورت خودآموز اقدام به یادگیری دروس نمایند همین طور با ارائه مثال ها و تمرینات زیاد به تثبیت مطالب در ذهن دانش آموزان کمک می کنند.

آیا کتاب های کمک درسی مختلف تأثیرات متفاوتی بر پیشرفت دانش آموزان دارد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است بدانید تاثیر کتاب‌های کمک درسی بر دانش‌آموزان موفقیت آمیز بوده است یا خیر همین طور تنوع بالای کتاب های کمک درسی توانسته تمامی نیازها و نقاط ضعف دانش اموزان را شناسایی نماید و در راستای تقویت آن ها گامی استوار بردارد. بنابراین پاسخ به این سوال قطعا مثبت خواهد بود چرا که نیازهای دانش آموزان متفاوت است بنابراین تاثیر کتاب ها نیز می تواند متفاوت باشد.

برخی از دانش آموزان فقط با استفاده از کتاب درسی مطالب آموزشی را درک نمی کنند و نمی توان تنها به تمرینات کتاب برای این افراد اکتفا نمود بنابراین لازم است از یک منبع دیگر مانند کتاب کمک درسی برای تمرین و ارائه مثال های بیشتر استفاده نمود تا مطالب آموزشی را ساده تر درک کنند. اما در مقابل دانش آموزانی هستند که برای امتحانات تشریحی آمادگی لازم را ندارند و می خواهند قبل از ورود به جلسه امتحان سطح دانششان را محک بزنند تا با اطمینان خاطر در جلسه امتحان حاضر شوند برای اینگونه دانش آموزان نیز کتاب های کمک درسی تالیف و منتشر شده است !

همان طور که تا به اینجا متوجه شده اید نیازهای دانش آموزان و اهداف هریک برای خرید کتاب کمک درسی متفاوت است بنابراین تأثیرات متفاوتی بر پیشرفت دانش آموزان را شاهد خواهیم بود. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید کتاب کمک درسی به وب سایت زودر هم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *