خرید کتاب کمک درسی چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

خرید کتاب کمک درسی چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در مدرسه ممکن است برخی دانش آموزان از درس ریاضی نمره متوسط کسب کنند در صورتی که دانش آموزان دیگر با نمره بالا همان درس را بگذرانند از این موضوع می توان نتیجه گرفت تمامی افراد از سطح یادگیری یکسانی برخوردار نیستند. همین طور نحوه و شیوه یادگیری در دانش آموزان متفاوت است برخی ترجیح می دهند از کتاب کمک درسی برای بهبود سطح تحصیلی خود استفاده کنند به همین دلیل این سوال مطرح می شود که خرید کتاب کمک درسی چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

برای یافتن پاسخ این سوال لازم است یکی از تحقیقات انجام شده بر روی هوش دانش آموزان را با یکدیگر بررسی نماییم . با انجام تحقیقات گسترده بر روی دانش آموزان در زمینه هوش به این نتیجه رسیده اند که 9 نوع هوش داریم که در افراد مختلف متفاوت است به عنوان مثال دانش آموزی که در درس ریاضی نمره 16 کسب می کند اما در درس ادبیات نمره کامل کسب می کند هوش ریاضی پایین تری نسبت به هوش ادبی دارد و این دلیل بر ضعف آن دانش آموز نیست و نشان از این نیست که چون نمره ریاضی این دانش آموز متوسط است نمی تواند در کنکور موفق شود!

بهترین کتاب کمک درسی هفتم چیست

خرید کتاب کمک درسی چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

شاید در گذشته شناخت هوش دانش آموزان کار ساده ای نبود و نمی توانستیم نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را شناسایی کنیم اما این روزها به راحتی می توان نقاط ضعف و قوت را شناسایی نمود و برای بهبود آن ها نیز اقدام کرد. خوشبختانه این روزها با انتشار کتاب های کمک درسی دانش آموزان به راحتی می توانند مشکلات و ضعف های خود را برطرف نمایند. البته بسیاری از دروس نیازی به کتاب کمک درسی ندارند. بهتر است برخی از مزایای کتاب کمک درسی را با شما به اشتراک بگذاریم تا ساده تر درباره خرید کتاب کمک درسی برای فرزندانتان تصمیم گیری نمایید.

بیشتر بدانید : سایت خرید کتاب کمک درسی

برخی والدین بر این باورند که کتاب کمک درسی می تواند موجب تنبلی و کند شدن دانش آموزان در دوران تحصیلیشان شود اما باید بگوییم در گذشته استفاده از کتاب های حل المسائل می توانست دانش آموزان را تنبل کند اما استفاده از کتاب های کمک درسی تنها با هدف یادگیری بیشتر و بهتر دانش آموزان طراحی شده است و سعی بر این دارد که نقاط ضعف و قوت آن ها را تقویت نماید. همان طور که می دانید کتاب های کمک درسی برای تمامی مقاطع و تمامی دروس منتشر شده است اما یکی از نکاتی که باید به آن بپردازید انتخاب کتاب مناسب برای فرزندتان است.

یکی از دغدغه های والدین انتخاب کتاب کمک درسی برای مقطع ابتدایی است چرا که در این مقطع دانش آموز نمی تواند هیچ کمکی به والدین در انتخاب کتاب بکند و نکته بعدی اینکه والدین به دلیل تغییر ساختار آموزشی با زمان خود شاید شناخت کافی از دروس و کتاب ها نداشته باشند بنابراین همین موضوع می تواند تصمیم گیری و انتخاب را دشوار نماید.

چه کتاب کمک درسی برای پایه هفتم مناسب است

چگونه کتاب کمک درسی مناسب برای دانش آموزان خریداری کنیم؟

همان طور که می دانید این روزها استفاده از کتاب کمک درسی در نظام آموزشی به اصول آموزشی تبدیل شده است و در مدارس هم استفاده از کتاب کمک درسی برای بهتر شدن سطح یادگیری توصیه می شود. برخی معلمان در مدارس برای درس خود کتاب کمک درسی معرفی می کنند و دانش آموزان را در خرید یاری می کنند اما همیشه هم این طور نیست و در برخی مواقع دانش آموزان خودشان باید برای پیدا کردن گزینه مناسب تلاش کنند.

والدین نقش مهمی در شناخت و سنجش سطح فرزندانشان دارند بنابراین بهتر است کاملا منطقی و عاقلانه اقدام به یافتن نقاط ضعف فرزندانشان نمایند. چرا که با بیشتر شدن تعداد دروس در پایه های مختلف سطح دانش آموزان در هر درس با درس دیگر متفاوت است و باید به طور جداگانه برای هر درس و نقاط ضعف فرزندتان در آن درس تصمیم گیری نمایید. یکی از نکاتی که توجه به آن حائز اهمیت است این است که از یک انتشارات و یک سری کتاب برای تقویت دروس استفاده نمایید زیرا متدهای آموزشی مختلف می تواند برای شما سردرگمی به بار آورد.

برای تفهیم بیشتر و بهتر این موضوع لازم است این مورد را یادآور شویم که دلیل اصلی تعیین یک معلم برای تمامی دروس در مقطع ابتدایی این است که دانش آموزان دچار سردرگمی نشوند و با یک متد آموزشی مواجه شوند. بنابراین در انتخاب کتاب کمک درسی هم این موضوع را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من