طریقه انتخاب منابع کمک درسی مناسب

طریقه انتخاب منابع کمک درسی مناسب

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

معلمان در دوران مدرسه از دانش آموزان می خواهند که حجم زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارید. به خاطر سپردن برای یک دانش آموز می تواند دشوار باشد ، اما هنگامی که چندین کلاس دارید ، می تواند بسیار ناامید کننده باشد به خصوص اگر ندانید از چه منابع آموزشی استفاده کنید بسیاری از دانش آموزان احساس می کنند که مهارت های حافظه قوی ندارند. اما خوشبختانه حفظ کردن فقط مختص گروه نخبه ای از افراد نیست که با مهارت های مناسب متولد شده اند – هرکسی می تواند مهارت های حفظی خود را آموزش داده و توسعه دهد. اگر می خواهید طریقه انتخاب منابع کمک درسی مناسب و نکات و ترفندهای ساده حافظه را بدانید با زودر همراه شوید.

برخی ادعا می کنند که تمرین تکنیک های تجسم و استفاده از ترفندهای حافظه آنها را قادر می سازد تا بخش های بزرگی از اطلاعات را به سرعت به خاطر بسپارند. تحقیقات نشان می دهد دانش آموزانی که از ترفندهای حافظه استفاده می کنند عملکرد بهتری نسبت به کسانی که از آن استفاده نمی کنند ، دارند. ترفندهای حافظه به شما کمک می کند تا حافظه کاری خود را گسترش داده و به حافظه بلند مدت دسترسی پیدا کنید. این تکنیک ها همچنین می توانند به شما این امکان را بدهند که برخی از مفاهیم را سالها یا حتی مادام العمر به خاطر بسپارید. سرانجام ، ترفندهای حافظه مانند این به درک و تفکر مرتبه بالاتر منجر می شود.

نکات و ترفندهای ساده حافظه

علاوه بر تکنیک های حافظه بصری و فضایی ، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به مغز در به خاطر سپردن اطلاعات استفاده کنید. در اینجا چند نکته ساده برای امتحان کردن وجود دارد و بعد از آن طریقه انتخاب منابع کمک درسی مناسب را اعلام می کنیم.

خودآزمایی. هر چند وقت یکبار با به خاطر آوردن اطلاعاتی که می خواهید مطالعه کنید ، خود را امتحان کنید. اغلب ، دانش آموزان تصور می کنند که مطالب را به خاطر اینکه هنگام بازخوانی آنها برایشان آشنا است به خاطر می آورند. در عوض ، از خود سوال بپرسید و خود را مجبور کنید بدون نگاه کردن به پاسخ یا مطالب ، آن را به خاطر بسپارید. این به شما امکان می دهد مناطقی را که با آنها دست و پنجه نرم می کنید ، شناسایی کنید. سپس می توانید به یکی از ترفندهای حافظه برگردید تا به حفظ آن کمک کنید. همچنین ، بلافاصله پس از تلاش برای به خاطر سپردن چیزی ، از پرس و جو خودداری کنید. چند ساعت یا حتی یک یا دو روز صبر کنید تا ببینید آیا واقعا در حافظه شما ماندگار شده است یا خیر ؟

از تمرین توزیعی استفاده کنید. برای اینکه مفهومی از حافظه کاری موقت شما به حافظه بلند مدت منتقل شود ، دو چیز باید اتفاق بیفتد: این مفهوم باید به یاد ماندنی باشد و باید تکرار شود. با استفاده از تکرار، اطلاعات را در حافظه خود ذخیره کنید. تکنیک های تکرار می تواند شامل مواردی مانند فلش کارت ، استفاده از نکات ساده و خودآزمایی باشد. مطالعه و تکرار خود را در طول چند روز خالی کنید و زمان بین هر جلسه مطالعه را افزایش دهید. فاصله بین آن و افزایش تدریجی زمان بین آنها می تواند به ما در تسلط بیشتر اطمینان بخشیده و مفاهیم را در جای خود قفل کند.

طریقه انتخاب منابع کمک درسی مناسب

برای انتخاب کتاب کمک درسی مناسب تنها به توصیه و مشورت های دیگران اکتفا نکنید چرا که در بیشتر موارد توصیه ها و پیشنهاد های بقیه بنا به سلیقه و علایق خودشان است و شاید برای شما کاربردی و مفید نباشد بنابراین دقت داشته باشید به هنگام انتخاب منابع کمک درسی مناسب ابتدا هدف و نیازهای خودتان را از خرید مشخص نمایید. اگر نمی دانید دقیقا چه کتابی را از چه انتشاراتی خریداری کنید بهتر است به یک فروشگاه آنلاین مانند زودر که به صورت تخصصی بر روی فروش کتاب های کمک درسی فعالیت می کند مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید : بهترین کتاب کمک درسی فیزیک دهم تجربی

معمولا با مراجعه به این فروشگاه های اینترنتی و مطالعه توضیحات مربوط به هر کتاب کمک درسی و مقایسه آن ها با یکدیگر می توانید تصمیم گیری نمایید و انتخاب مناسبی داشته باشید. توجه داشته باشید فقط یک کتاب و منبع کمک درسی برای هر درس تهیه کنید تا دچار سردرگمی در مطالعه آن ها نشوید انتخاب یک کتاب کمک درسی بهتر از چند کتاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من