لوازم تحریر, مقالات

مداد بهتر است یا مداد نوکی

مداد بهتر است یا مداد نوکی

5000 سال پیش ، مصریان باستان از نی ، بامبو یا عصای پاپیروس که با سرب مایع پر شده بود به عنوان قلم استفاده می کردند. با شروع قرن 12 ، مردم با قلم های آلیاژ سرب نوشتند. قرن ها بعد ، این مدادها توسط بسیاری از هنرمندان به عنوان مدادهای نقره ای برای طراحی استفاده شد. مداد سربی در واقع صحیح نیست ، زیرا در مداد سرب وجود ندارد. در آن روزها ، گرافیت به عنوان نوعی سرب دیده می شد که نام مداد سربی از آنجا می آید. این روزها با تولیدات متنوع در لوازم تحریر مقایسه ها برای مداد بهتر است یا مداد نوکی ایجاد شده است!

در بیشتر موارد ، استفاده از مداد نوکی کاملاً ساده است، فقط کافیست دکمه انتهای آن را کلیک کنید تا هر زمان که لازم بود گرافیت بیشتری دریافت کنید. وقتی نوک مداد نوکی تمام شد ، کلیک کنید تا بعدی ظاهر شود. برای پر کردن مداد نوکی از نوک معمولاً از طریق یک سوراخ زیر دکمه که اغلب زیر پاک کن مخفی شده اند می توانید این کار را انجام دهید.

مداد بهتر است یا مداد نوکی

استفاده از مداد و مداد نوکی به عنوان نوشت افزاری پرکاربرد در بین دانش آموزان بسیار رایج می باشد به خصوص دانش آموزان ابتدایی که برای آغاز نوشتن استفاده از خودکار می تواند کمی آنها را به چالش بیاندازد بنابراین توصیه معلمان به دانش آموزان ابتدایی این است که برای تمرین نوشتن از مداد استفاده کنند. با تولید مداد نوکی که از خانواده مداد می باشد اما با تفاوت هایی همراه است انتخاب برای افرادی که طرفدار مداد هستند کمی دشوار شده است و همیشه از خود می پرسند مداد بهتر است یا مداد نوکی ؟ برای تصمیم گیری لازم است مقایسه ای بین این دو محصول داشته باشیم. مداد قابلیت انعطاف پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهند در اینجا برخی از مزایای آن را بررسی می کنیم:

  • مداد ارزان قیمت است.
  • درجه سختی متفاوتی دارد که برای موضوعات متنوع قابل استفاده است.
  • تقریباً در همه جا می توانید مداد تهیه کنید.
  • در انواع مختلف و طرح های متنوع موجود است.
  • در هر دما و موقعیتی کاملاً می نویسند.
  • اشتباه؟ مشکلی نیست به راحتی قسمتهای اشتباه را پاک کنید.

سال 2015 صدمین سالگرد ثبت اختراع ثبت شده چارلز آر کیران در ایالات متحده برای مداد نوکی است که به عنوان مداد مکانیکی مدرن نیز شناخته می شود. با اختراع ژاپنی Tokuji Hayakawa از سال 1920 برای هسته فلزی مداد ، اختراع Keeran راه را برای مدادهای مکانیکی که امروز استفاده می کنیم هموار کرد.

مداد مکانیکی چیست ؟

مداد مکانیکی دارای مکانیزمی است که هسته رنگدانه جامد را به نام سرب گسترش می دهد که از گرافیت یا یک رنگدانه جامد ساخته شده است. این هسته رنگدانه به پوسته خارجی متصل نیست و قابل تعویض است. مداد نوکی عمدتا برای طراحی و نوشتن استفاده می شود ، اما در هنرهای زیبا نیز می توان از آن استفاده کرد. برای استفاده نیازی به تیز کردن نیست و به همین دلیل در بین دانشجویان و دانش آموزان بسیار محبوب هستند.

مکانیزم بیشتر مداد نوکی ها مشابه است و طوری طراحی شده اند که استفاده از آن ها ساده باشد. مداد نوکی ترکیبی از بهترین ویژگی های مداد و خودکار است. یک مداد مکانیکی از فلز ساخته شده است ، حاوی مکانیزمی است که یا از طریق چرخاندن یا کلیک کردن ، یک هسته گرافیت جامد را گسترش می دهد تا برای نوشتن استفاده شود. هسته گرافیت همچنین به عنوان “سرب” شناخته می شود و پر کردن مداد نوکی در چندین قطر مختلف در دسترس است. برای نوشتن ، متداول ترین قطرها 0.5 ، 0.7 و 0.9 میلی متر است.

کیران مداد مکانیکی خود را “همیشه تیز” نامید زیرا هرگز نیازی به تراشیدن ندارد. دلیل این است که وقتی سرب از نوشتن فرسوده می شود ، تنها کاری که باید بکنید این است که از نوک مداد را تعویض کنید. یکی از مزیت های استفاده از مداد نوکی این است که بسیار مقرون به صرفه است چرا که شما با خرید یک مداد نوکی سال ها از خرید ابزاری برای نوشتن در امان هستید و فقط کافیست نوک مداد را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *