مداد شمعی چیست

مداد شمعی چیست

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

رنگ آمیزی از کودکی یک فعالیت مورد علاقه دوران کودکی است. حتی بزرگسالان نیز با جدیدترین کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان وارد عمل می شوند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که همزمان با رنگ آمیزی با فرزندتان ، مداد شمعی چیست و چگونه ساخته می شود ؟ حتی ممکن است مداد شمعی های خودتان را با ذوب کردن قدیمی ها و قرار دادن آنها در قالب های جدید ساخته باشید. روند تولید مداد شمعی از همان مفهوم ذوب و قالب گیری موم پیروی می کند ، اما در مقیاس بسیار بزرگتر!

قبل از بررسی مراحل ساخت مداد شمعی ، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد مداد شمعی بیندازیم. مداد شمعی مدتی قبل از ورود مارک بسیار محبوب کرایولا به صحنه هنری بچه ها وجود داشت. مداد شمعی های قبلی عمدتاً برای هنرمندان مورد استفاده قرار می گرفت و اغلب برای دستیابی به رنگ های خاص با مواد سمی ساخته می شدند. مداد شمعی سیاه با استفاده از زغال چوب و سایر مواد سمی نیز برای استفاده در تولید به عنوان راهی برای علامت گذاری محصولات محبوب بود.

چه کسی Crayons را اختراع کرد

شرکتی به نام Binney and Smith در صنعت رنگدانه سازی شروع به کار کرد و انقلابی در گزینه های رنگدانه سازی در دهه 1800 ایجاد کرد. بیشتر این نوآوری حول استفاده از زباله های حاصل از حفاری و استخراج معادن برای ایجاد رنگدانه ها بود. این شرکت سرانجام در پنسیلوانیا در حوالی یک معدن سنگ مستقر شد. مداد شمعی غیر سمی درخواست مشترک بسیاری از معلمان بود ، زیرا آنها می خواستند راهی مطمئن برای نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزان باشد.

این شرکت سرانجام از تولید رنگدانه ها به تولید مداد شمعی با استفاده از مواد غیر سمی گسترش یافت تا نیازهای آن زمان را برآورده کند. در سال 1903 ، بین و اسمیت مداد شمعی های خود را که برای کودکان طراحی شده بود ، به طور رسمی پخش کردند. اولین محصول یک جعبه هشت رنگ بود: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، بنفش ، قهوه ای و سیاه. اندازه بسته در سال 1949 به 48 رنگ و در 1958 به 64 رنگ گسترش یافت. جعبه بزرگ با 96 رنگ در سال 1993 معرفی شد. Crayola امروزه هنوز تولید کننده عمده مداد شمعی است ، اما از زمانی که بیش از یک قرن پیش تولید مداد شمعی را آغاز کرده ، تولید و انتخاب رنگ را گسترش داده است.

مداد شمعی چیست

در سطح پایه ، مداد شمعی از موم، پارافین و رنگدانه های رنگی غیر سمی تشکیل شده است. رنگدانه ها معمولاً به صورت پودر شده ، با رنگ و مقدار مشخصی که با رنگ نهایی مداد شمعی تولید می شود ، تعیین می شوند. مداد شمعی همچنین ممکن است یک ماده افزودنی برای بهبود مقاومت مداد شمعی داشته باشد.

هیچ کس مداد شمعی را که به سختی رنگی روی صفحه باقی می گذارد یا تحت کمترین فشار می شکند دوست ندارد. تولیدکنندگان مداد شمعی فرمول های بسیار خاصی برای تولید محصولات خود برای مقابله با این مسائل دارند. این فرمول به شرکت این امکان را می دهد تا بهترین تعادل را بین بافتی به اندازه کافی نرم که اثر بگذارد و به اندازه کافی سخت باشد تا به راحتی شکسته نشود. مواد افزودنی غالباً به این منظور تعادل بین این صفات را تأمین می کنند. تفاوت جزئی در فرمول ها و مواد افزودنی باعث تفاوت های کوچکی می شود که در عملکرد خاص مارک های مداد شمعی مشاهده می کنید.

تولیدکنندگان مداد شمعی با خلاقیت بیشتر ، با افزودنیهای دیگری آزمایش می کنند تا به مداد شمعی ظاهری منحصر به فرد یا جلوه ای تمام شده بدهند. به عنوان مثال ، بعضی از مداد شمعی ها مقدار کمی زرق و برق را در موم قرار می دهند ، که اثر درخشان بر روی کاغذ می گذارد. بقیه عطرهایی اضافه کرده اند که بوی مداد شمعی مانند بوی غذایی خاص یا سایر اقلام است. هنگام خرید لوازم تحریر هنری فرزندتان ، احتمالاً این انواع مختلف را دیده اید.

روند ساخت مداد شمعی در یک کارخانه شامل مراحل مختلفی است ، از جمله:

  • آماده سازی پایه موم
  • افزودن رنگ
  • مخلوط کردن مواد
  • قالب گیری مداد شمعی ها
  • برچسب زدن و بسته بندی محصول نهایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من