کتاب کمک آموزشی, مقالات

ملاک انتخاب کتاب کمک درسی چیست ؟

ملاک انتخاب کتاب کمک درسی چیست ؟

شما هم از خودتان سوال می کنید ملاک انتخاب کتاب کمک درسی چیست ؟ آیا ملاک انتخاب کتاب کمک درسی در تمامی دانش آموزان یکسان است؟ باید بگوییم خیر همه دانش آموزان با یک هدف اقدام به خرید کتاب کمک درسی نمی کنند و نیازهای هر یک برای خرید با دیگری تفاوت دارد. بهتر است قبل از آنکه به بررسی ملاک های مناسب برای انتخاب کتاب کمک درسی بپردازیم با هم چند روش مطالعه که برای دانش آموزان بسیار مفید و موثرند را یاد آمور شویم. شاید یکی از دلایل ایجاد ضعف در سطح علمی دانش آموزان عدم آگاهی کافی از روش های مطالعه است!

مطالعه موثر یک امر تصادفی نیست. مربیان و روانشناسان سالها در مورد روشهای مطالعه تحقیق کرده اند. برخی از بهترین مطالعات از دانشگاه های برتر انجام می شود: استنفورد ، ایندیانا و شیکاگو که آزمایشات دقیق با گروه های دانشجویی موثرترین روش های مطالعه را روشن کرده است. دانش آموزانی که از این روش ها پیروی می کنند راحت تر یاد می گیرند ، مطالب را برای مدت زمان طولانی در حافظه نگه می دارند و ساعت ها در وقت مطالعه خود صرفه جویی می کنند.

3 روش مطالعه و نکات موثر برای دانش آموزان

قبل از آنکه بگوییم ملاک انتخاب کتاب کمک درسی چیست با 3 روش مطالعه که محققان دریافتند و می تواند برای دانش آموزان مفید باشد آشنا شوید.

  1. تهیه و نگه داشتن برنامه مطالعه

همانطور که برای تغذیه و خواب برنامه ریزی انجام می دهید ، ساعات خاصی از روز را برای مطالعه اختصاص دهید. برنامه را روز به روز وفادارانه رعایت کنید. مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه بر اساس مهارت های مربوط به موضوع برای هر فرد متفاوت است. به طور متوسط دو ساعت مطالعه در روز برای هر درس توصیه می شود. رفتن به کلاس فقط آغاز کار است ؛ کار واقعی بعد از کلاس شروع می شود!

  1. تحصیل در یک محیط مناسب – همان زمان ، همان مکان ، هر روز

اگر تمرکز مشکل شماست ، محیط مناسب به شما کمک زیادی می کند. میز مطالعه باید در مکانی آرام و عاری از هرگونه حواس پرتی باشد. وقتی هر روز در یک مکان مطالعه می کنید تمرکز بیشتری خواهید داشت. این یک ذهنیت است به عنوان مثال ، وقتی پشت میز آشپزخانه می نشینید ، انتظار غذا خوردن دارید. هنگامی که روی یک صندلی راحت می نشینید ، تلویزیون تماشا می کنید. ایجاد عادت برای مطالعه روزانه در همان مکان در همان زمان باعث افزایش تمرکز شما می شود.

  1. مجهز کردن محل مطالعه خود به تمام مواد مورد نیاز

میز مطالعه باید مجهز به تمام موادی باشد که برای تکمیل تکلیف مورد نیاز است ، به عنوان مثال ، مداد ، کتاب کمک درسی ، پاک کن ، تنقلات و نوشیدنی. ماشین حساب یا سایر لوازم با در دست داشتن مطالب خود ، می توانید بدون وقفه مطالعه کنید.

ملاک انتخاب کتاب کمک درسی چیست ؟

اغلب اوقات والدین تصور می کنند که ساعت های طولانی مطالعه بهترین راه برای موفقیت ، دانش آموز است. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان بسیار موفق در مقایسه با همسالان خود زمان کمتری را صرف مطالعه می کنند آنها فقط به طور موثرتری مطالعه می کنند. معلمان می توانند با به اشتراک گذاشتن تکنیک های اثبات شده ، به همه دانش آموزان کمک کنند تا از زمان خود برای مطالعه به طور موثرتری استفاده کنند. شاید در این صورت دیگر ملاک انتخاب کتاب کمک درسی بی معنی باشد و فقط برخی دانش آموزان برای تمرین و تکرار بیشتر مطالب و برخورداری از مثال های بیشتر اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنند.

گاهی اوقات لازم است برای تثبیت یک مطلب در ذهن از کتاب های کمک درسی که دارای تمرین و مثال های بیشتری است استفاده کنید همین طور در سه سال آخر نزدیک به کنکور برای آشنایی با نحوه تست زدن بهتر است از کتاب های کمک درسی تست استفاده کنید تا مهارت تست زنی خود را تقویت کنید. برخی دانش آموزان به هنگام خرید کتاب کمک درسی به ظاهر آن توجه ویژه ای دارند زیرا حافظه بصری این افراد فعال است و برای یادگیری از کتاب هایی که مطالب اموزشی را با تصاویر توضیح داده اند استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *