کتاب کمک آموزشی, مقالات

منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم

منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم

همیشه یکی از سخت ترین کارها انتخاب منابع کمک درسی برای کنکور همیشه از خود می پرسیم منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم همان طور که می دانید با انتخاب منابع کمک درسی مناسب می توانید موفقیت خود را در کنکور تضمین کنید. در حال حاضر انتشارات مختلفی نظیر گاج، خیلی سبز، قلم چی، مهرو ماه، مبتکران، نشر الگو و … اقدام به نشر کتاب های کمک درسی و منابع آموزشی مناسب برای دانش آموزان کنکوری کرده اند. البته هر یک از این انتشارات ها با تالیف کتاب های مختلف پاسخگو نیازهای متفاوت دانش آموزان خواهند بود.

بنابراین در همین ابتدا بیان این نکته خالی از لطف نخواهد بود انتخاب کتاب کمک درسی تنها از طریق خود دانش آموز میسر است زیرا دانش اموزان می دانند در چه درسی و در کدام مطلب و محتوای آموزشی نیاز به تمرین و یا توضیح بیشتر دارند همین طور برخی از دانش آموزان اهدافشان از خرید کتاب کمک درسی تقویت نقاط ضعف نیست بلکه برای بالا بردن سطح علمی و موفقیت در امتحانات ورودی مدارس برتر اقدام به خرید کتاب کمک درسی می کنند.

بهترین زمان مطالعه و درس خواندن چه زمانی است؟

شاید بهتر است قبل از انتخاب منابع کمک درسی برای کنکور ابتدا اطلاعاتی درباره بهترین زمان مطالعه داتشه باشیم. جالب اینجاست که برخی تحقیقات نشان داده است که مطالعه در خسته ترین زمان می تواند به مغز شما در یادگیری های بیشتر از مهارت های جدید مانند صحبت کردن به یک زبان خارجی کمک کند. مطالعه قبل از خواب می تواند به مغز شما در یادگیری چیزهای جدید ، حتی در خواب کمک کند. با این حال ، زمان بندی های مختلف برای دانش آموزان مختلف کار می کند و اگر عوامل زیر را در نظر بگیرید ، می توانید بهترین زمان را برای مطالعه پیدا کنید.

بیشتر بدانید : کتاب کمک درسی نهم چی بخرم

اولا ، چه زمانی بیشتر هوشیار هستید؟ در مورد آن فکر کنید ، اما به نظر می رسد کیفیت حافظه و هوشیاری در زمان های مختلف روز برای افراد متفاوت است. به عنوان مثال ، شما می توانید حافظه بصری بهتری در صبح داشته باشید ، اما توانایی تفکر انتقادی شما بعد از ظهر به اوج می رسد. ثانیاً ، اگر زمان مطلوب شما مستعد حواس پرتی است ، مانند زمان شام ، که ممکن است برنامه معمول شما را مختل کند ، بهتر است زمان دیگری پیدا کنید. در نهایت ، مطمئن شوید که زمانی را انتخاب کرده اید که می توانید به طور مداوم به آن پایبند باشید ، حداقل چند روز در هفته ، زیرا ثبات به شما اطمینان می دهد که روزانه مطالعه می کنید و کیفیت زمان مطالعه خود را بهبود می بخشید.

منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم

همانطور که هر دانش آموز سبک یادگیری منحصر به فردی دارد ، دانش آموزان مختلف ممکن است در ساعات مختلف روز بهتر یاد بگیرند. اما اگر هر روز به طور همزمان درس بخوانید ، به تدریج و به زودی ذهن و بدن خود را در وضعیت مطلوبی قرار می دهید و در بهترین شرایط ذهنی خود برای مطالعه قرار خواهید گرفت. هنگامی که می دانید چه چیزی برای خود بهتر عمل می کند ، می توانید روال مطالعه خود را به طور موثرتر و کارآمدتری آغاز کنید. بنابراین انتخاب منابع کمک درسی کنکور هم مانند زمان مطالعه در بین دانش آموزان مختلف متفاوت است. پایه های ریاضی، تجربی و انسانی از کتاب های متفاوتی برای مطالعه در کنکور باید استفاده کنند بنابراین به هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید.

همین طور قبل از خرید ابتدا هدفتان را از خرید کتاب کمک درسی معیین نمایید گاهی اوقات هدف از خرید کتاب کمک درسی آشنایی و تقویت مهارت تست زنی است بنابراین لازم است کتاب کمک درسی چهار گزینه ای خریداری کنید. اما در برخی مواقع هدف از خرید کتاب کمک درسی درک مطالب آموزشی کتاب و توضیحات بیشتر درباره محتواهای درسی است در این صورت بهتر است از کتاب های ترکیبی خریداری نمایید تا علاوه بر درسنامه و تمرینات بیشتر سوالات چهارگزینه ای هم در برگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *