نوک مداد از چیست

نوک مداد از چیست

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

مداد یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین وسایل نوشتاری است ، از زمان های پیش از تاریخ ، زمانی که از سنگ های گچی و چوب های زغالی شده برای کشیدن روی سطوحی با تنوع پوست حیوانات و دیواره های غارها استفاده می شد ، شکل گرفت. یونانی ها و رومی ها از تکه های مسطح سرب برای کشیدن خطوط ضعیف روی پاپیروس استفاده می کردند ، اما تازه در اواخر دهه 1400 اولین مداد امروزی ایجاد شد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید نوک مداد از چیست با زودر و مطلب امروز همراه شوید.

حدود صد سال بعد گرافیت (یک ماده معدنی رایج که به صورت رگه های نرم و براق در سنگ ها وجود دارد) در نزدیکی بورودیل در شمال غربی انگلیس کشف شد. معدن Borrowdale برای چند صد سال گرافیت را به اروپا عرضه می کرد. با این حال، مردم نمی توانستند بین گرافیت و سرب تمایزی قائل شوند. گرافیت را به صورت میله یا نوار به سختی در ریسمان می پیچیدند تا قدرت و دسته ای راحت داشته باشد. محصول نهایی که مداد سربی نامیده می شود ، بسیار محبوب بود.

در اواخر قرن شانزدهم ، روشی برای چسباندن نوارهای چوب به دور گرافیت در آلمان کشف شد و مداد مدرن شکل گرفت. در سال 1779 ، دانشمندان تشخیص دادند که موادی که قبلاً فکر می کردند سرب است ، در واقع نوعی کربن ریز بلوری است که آن را گرافیت نامیدند. گرافیت یکی از سه شکل طبیعی کربن خالص است و سایر اشکال زغال سنگ و الماس هستند.

نوک مداد از چیست

در اواخر قرن هجدهم معدن Borrowdale تخلیه شد و از آنجا که گرافیت اکنون بسیار کم بود ، مواد دیگر باید برای ایجاد نوک مداد با آن مخلوط شوند. یک شیمی دان فرانسوی ، نیکلاس ژاک کونته ، کشف کرد که وقتی گرافیت پودر شده ، خاک رس پودر شده و آب با هم مخلوط ، قالب و پخته می شدند ، محصول نهایی به نرمی گرافیت خالص می نوشت. کونته همچنین کشف کرد که با تغییر نسبت رس و گرافیت می توان هسته نوشتاری سخت یا نرم تری تولید کرد – هرچه گرافیت بیشتر ، مداد سیاه و نرمتر است.

در سال 1839 ، لوتار فون فابر از آلمان روش ساخت خمیر گرافیت را به میله هایی با همان ضخامت تولید کرد. وی بعداً دستگاهی را برای برش و شیار زدن چوب مداد اختراع کرد. به دنبال تخلیه منبع گرافیت که در Borrowdale وجود داشت ، معادن گرافیت دیگر به تدریج در سراسر جهان تأسیس شدند. تعدادی از این معادن در ایالات متحده تأسیس شد و اولین مدادهای آمریکایی در سال 1812 تولید شد.

امروزه سختی مداد را اعداد یا حروف تعیین می کنند. بیشتر تولیدکنندگان از اعداد 1 تا 4 استفاده می کنند ، با 1 نرم ترین و سیاه ترین علامت است. عدد 2 مداد (متوسط ​​نرم) برای نوشتن عادی استفاده می شود. مدادها نیز بعضی اوقات با حروف درجه بندی می شوند ، از 6B ، نرم ترین ، به 9H ، سخت ترین !

آیا مداد حاوی سرب است؟

تا به حال فکر کرده اید که نوک مداد از چیست ، چرا گرافیت سرب نامیده می شود ، یا نوک مداد همیشه دارای سرب است؟ سرب مداد از چه ساخته شده است؟ مدادها حاوی سرب نیستند. در واقع، نوک مداد از گرافیت است. به طور دقیق سرب مداد Plumbago. Plumbago نوعی شکل بلوری از کربن است که در یک ساختار شش ضلعی مرتب شده است. واقعیت جالب: اگر گرافیت تحت فشار و درجه حرارت کافی باشد ، به یک الماس تبدیل می شود.

چرا گرافیت سرب نامیده می شود؟ یکی از اولین نسخه های نوشتن ، مداد بود که رومیان باستان از آن استفاده می کردند، به همین دلیل است که به نوک مداد سرب گفته می شود. دلیل دیگری که آن را سرب می نامیم این است که وقتی گرافیت در دهه 1500 در کامبریا ، انگلیس کشف شد ، مردم تصور می کردند که گرافیت نوعی سرب است. شیمی در آن روزها ابتدایی بود ، در نهایت با گذشت زمان مشخص شد که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. سپس مداد به تکامل ادامه داد تا به امروز که انوع مختلفی از آن در بازار و فروشگاههای آنلاین قابل عرضه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من