کتاب کمک آموزشی, مقالات

نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی

نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی

همه ما می دانیم که دانش آموزان یک کلاس از سطح علمی یکسانی برخوردار نیستند و در یک مقطع تحصیلی ممکن است برخی دارای سطح علمی بالا و برخی دارای سطح علمی متوسط یا پایین باشند در این صورت در یک کلاس درسی همه نوع دانش آموز با هر سطح علمی دیده می شود که شاید کمی در روند آموزش و یادگیری تاثیر گذار باشد. معلمان برای برطرف شدن این مشکل به دانش آموزانی که سطح علمی پایین تری دارند خرید کتاب کمک درسی را پیشنهاد می دهند و با نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی می توان نتیجه گرفت خرید و استفاده از این منابع می تواند در روند تحصیلی دانش آموزان نقش موثری داشته باشد.

برای کاهش استرس دانش آموزان در مدارس چه کنیم ؟

قبل از آنکه نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی داشته باشیم باید بگوییم بر هیچ کس پوشیده نیست که تکالیف باعث ایجاد استرس در بسیاری از دانش آموزان می شود. از کلاس های یکم تا دوازدهم ، تکالیف خانه بخش مهمی از آموزش کودکان است. اما وقتی انجام تکالیف باعث ناامیدی می شود و منجر به احساس خستگی می شود ، می تواند بر توانایی تمرکز و حفظ اطلاعات فرزند شما تأثیر منفی بگذارد. در نهایت ، همه اینها می تواند با عملکرد ضعیف در کلاس و نمرات پایین پایان یابد. به همین دلیل ، یادگیری نحوه مدیریت استرس مشق شب مهم است. البته گاهی اوقات هم همین استرس باعث کند شدن دانش آموز در یادگیری شود. اما راه حل چیست ؟

  • به فرزند خود کمک کنید تا زمان خود را برنامه ریزی کند ، این برنامه را در دست داشته باشید تا کودک شما بداند که باید روی چه چیزی کار کند و چه زمانی.
  • هر روز درست بعد از مدرسه ، با فرزند خود بنشینید و تکالیف خانه را برای هر کلاس انجام دهید. به فرزند خود کمک کنید تا لیستی از آنچه باید در آن شب انجام شود تهیه کند و زود شروع کند. انتظار برای شروع کار تا بعد از ظهر به این معنی است که فرزند شما زمان (و انرژی) کمتری برای تکمیل تکالیف خود دارد و این باعث استرس بیشتر برای هر دوی شما می شود.
  • زمانی را برای فرزند خود اختصاص دهید تا کاری را که دوست دارد انجام دهد ، چه فعالیتی در خانه و چه فعالیتی سازماندهی شده در خارج از مدرسه. علاوه بر این که به فرزندتان کمک می کنید تا ورزش مهمی انجام دهد ، همچنین به او استراحت در انجام تکالیف خانه را می دهید و برای هر گونه ناامیدی یا انرژی اضافی او را رها می کنید.

نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی

با توجه به اوضاع بازار کتاب های کمک درسی همه چیز واضح است که با انتشار یک کتاب درسی ده ها انتشارات اقدام به نشر ده ها کتاب کمک درسی می کنند. چرا که استفاده از کتاب های کمک آموزشی به عنوان یکی از منابع آموزشی مهم برای دانش آموزان می باشد و تقریبا هر دانش آموز در طول سال تحصیلی از یک کتاب کمک درسی استفاده کرده است. خوشبختانه نوشتار ساده و روان کتاب های کمک آموزشی سبب شده تا دانش آموز از آن به عنوان کتاب مکمل استفاده نماید. حتی دانش آموزانی که سطح علمی بالایی دارند برای مرور و جمع بندی اطلاعات از کتاب های کمک آموزشی تست و جمع بندی استفاده می کنند.

با نگاهی به وضعیت کتاب های کمک آموزشی متوجه خواهید شد این کتاب ها فقط برای دانش آ»وزانی که از سطح علمی پایین یا ضعیفی برخوردارند تهیه نشده است بلکه تمامی دانش آموزان با هر سطحی می توانند کتاب مختص خود را تهیه نمایند و برای بالا بردن سطح تحصیلی خود اقدام کنند. البته هر انتشارات با نامگذاری متفاوت کتاب ها آن ها را طبقه بندی نموده است تا دانش اموز را از سردرگمی انتخاب هم خلاص کند.

به عنوان مثال دانش آموزی که نیاز به توضیح بیشتر برای مطالب آموزشی دارد می تواند از کتاب های کمک درسی که دارای درسنامه هستند استفاده نماید در مقابل دانش آموزی که فقط برای مرور و جمع بندی قصد تهیه کتاب کمک درسی را دارد دیگر نیازی به درسنامه نخواهد داشت این روزها با مراجعه به وب سایت های آنلاینی مانند زودر که به طور تخصصی به فروش کتاب کمک درسی می پردازد می توانید کتاب کمک آموزشی مورد نظرتان را بیابید. و یا حتی کتاب های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم به سفارش بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *