بازار کتابهای کمک آموزشی

چرا بازار کتابهای کمک آموزشی هر روز گرمتر می‌شود ؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

شاید در گذشته تعریف روشنی از کتابهای کمک آموزشی وجود نداشت و یا استفاده از آن ها به منزله ی ایجاد تنبلی در دانش آموزان بود اما امروزه شاهد آن هستیم که بازار کتابهای کمک آموزشی هر روز گرمتر می‌شود و در برخی مدارس معلمان دانش آموزان را به خرید کتاب های کمک درسی تشویق می کنند اما سوال این است که چرا بازار کتابهای کمک آموزشی هر روز گرمتر می‌شود ؟ و ضرورت استفاده از کتاب های کمک درسی به عنوان یک منبع آموزشی چیست؟ چرا باید از کتاب های کمک درسی در کنار کتاب درسی استفاده کنیم؟

در گذشته استفاده از کتاب های کمک درسی به دلیل اطلاق نام اشتباه مانند حل المسائل مورد استقبال دانش آموزان و والدین آن ها نبود چرا که باور ها بر این بود که استفاده از آن ها می تواند باعث پسرفت دانش آموز شود و از فعالیت و تلاش دانش آموزان برای حل مسائل بکاهد.

چرا بازار کتابهای کمک آموزشی هر روز گرمتر می‌شود ؟

همان طور که می دانید انتشارات مختلف اقدام به نشر کتاب های متنوع کرده اند که همسو با نیازهای دانش آموزان است بنابراین این حجم از استقبال طبیعی است. البته درصدی هم مربوط به شرایط حال حاضر می باشد که بازار کتابهای کمک آموزشی را گرمتر ساخته است. با توجه به اینکه آموزش ها به صورت مجازی دنبال می شود استفاده و خرید کتابهای کمک آموزشی می تواند به پیشرفت دانش آموزان کمک نماید.

مطالب آموزشی موجود در کتاب های درسی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی سوالات تمامی دانش آموزان باشد زیرا درصد یادگیری و ضریب هوشی افراد با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین لازم است در کنار کتاب های درسی برای برخی دانش آموزان منابع دیگری معرفی نمود. البته برخی دانش آموزان هم به دلیل استعداد و ضریب هوشی بالاتر لازم است مطالبی فراتر از مطالب آموزشی کتاب را بدانند تا بتوانند خود را برای مداری برتر و یا استعداد های درخشان و تیزهوشان آماده نمایند.

خوشبختانه این روزها تنوع کتاب های کمک آموزشی سبب گرمتر شدن بازار شده است. البته تب و تاب کنکور هم در این مورد بی تاثیر نبوده است اما لازم است بدانید کتاب های کمک درسی یک منبع آموزشی معتبر برای دانش آموزانی است که به دلیل شرایط کرونایی مجبور به یادگیری مطالب به صورت مجازی هستند.

هدف از خرید کتاب کمک درسی چیست ؟

هدف از خرید کتاب کمک آموزشی بالا بردن سطح آگاهی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. تصور کنید در اواسط سال تحصیلی هستید و در درس ریاضی احساس ضعف می کنید و یا با آموزش های معلم و مطالعه مطالب و مباحث کتاب درسی نمی توانید مطالب را بیاموزید و در درک آنها احساس ضعف می کنید در این شرایط به دنبال راهکاری برای تقویت و پیشرفت خود در درس ریاضی هستید. شاید اولین راهکار کمک گرفتن از دوستانتان باشد!

یکی از روشهای یادگیری کمک گرفتن از دیگران برای آموزش مطالب است شاید شما هم شنیده اید که می گویند آموزش مطالب از طریق افراد مختلف می تواند سطح یادگیری فرد را تغییر دهد بنابراین یکی از راهکارها کمک گرفتن از طریق دوستانتان است که شاید این روزها و با توجه به شرایط کمی غیر منطقی باشد! راهکار بعدی که انتخاب بسیاری از دانش آموزان است استفاده از کتاب های کمک آموزشی است چرا که وجود درسنامه و سوالات متنوع در کتاب های کمک درسی سبب پیشرفت تحصیلی افراد شده است.

حال که دلایل استقبال دانش آموزان از کتاب های کمک درسی را می دانید ساده تر می توانید تجزیه و تحلیل نمایید که چرا بازار کتابهای کمک آموزشی هر روز گرمتر می‌شود ؟ برای خرید کتاب کمک درسی می توانید به وب سایت زودر مراجعه نمایید تا علاوه بر کتاب، نوشت افزار و لوازم تحریر هم خریداری نمایید و در کوتاه ترین زمان سفارشتان را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من