چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم

چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

برای بهبود نمرات خود ، یا می توانید زمان بیشتری را صرف مطالعه کنید ، یا می توانید یاد بگیرید که هوشمندانه مطالعه کنید. اگر دانش آموز هستید ، احتمالاً از خود می پرسید چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم ؟ به هر حال ، شما وظایف زیادی برای انجام ، پروژه هایی برای کار و آزمایش هایی برای مطالعه دارید. بعلاوه ، فعالیتها و تعهدات دیگری نیز دارید و شما می خواهید زندگی اجتماعی داشته باشید. آیا خوب نیست اگر بتوانید هوشمندانه درس بخوانید (نه سخت تر) ، نمرات خوبی بگیرید و یک زندگی متعادل داشته باشید؟ هدف اصلی آموزش ، دستیابی مستقیم به A نیست. اما یادگیری نحوه یادگیری یک مهارت مهم در زندگی است.

مطالعه هوشمندانه اساساً به معنای آموزش نحوه یادگیری است. این شامل نحوه یادگیری سریعتر و کارآمدتر است ، در حالی که اطلاعات را برای مدت بیشتری حفظ کنید.

چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم

1. اطلاعات یکسانی را به طرق مختلف بیاموزید.

تحقیقات نشان می دهد که رسانه های مختلف قسمت های مختلف مغز را تحریک می کنند. هرچه مناطق بیشتری از مغز فعال شوند ، احتمال اینکه اطلاعات را بفهمید و حفظ کنید بیشتر است. بنابراین برای یادگیری یک موضوع خاص ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • یادداشت های کلاس را بخوانید
  • کتاب درسی را بخوانید
  • یک ویدیو از آموزش های مرتبط تماشا کنید
  • سایر منابع آنلاین را جستجو کنید
  • نقشه ذهنی ایجاد کنید
  • آنچه را آموخته اید به کسی بیاموزید
  • مشکلات را از منابع مختلف مانند کتاب کمک درسی تمرین کنید

البته ، شما نمی توانید همه این کارها را در یک جلسه انجام دهید. اما هر بار که موضوع را مرور می کنید ، از منبع یا روش متفاوتی استفاده کنید با این روش سریعتر یاد خواهید گرفت.

2. هر روز به جای تمرکز بر یک یا دو موضوع ، چندین موضوع را مطالعه کنید.

مطالعه چندین موضوع در هر روز برای کمک به تمرکز شما موثرتر از غوطه وری عمیق در یک یا دو موضوع است به عنوان مثال ، اگر برای امتحانات ریاضی ، تاریخ ، فیزیک و شیمی آماده می شوید ، بهتر است هر روز کمی از هر درس را مطالعه کنید. این رویکرد به شما کمک می کند سریعتر یاد بگیرید تا با تمرکز بر ریاضی فقط در دوشنبه ، تاریخ در سه شنبه ، فیزیک در چهارشنبه ، شیمی در پنجشنبه و غیره. چرا؟ زیرا اگر در یک روز زیاد موضوع مشابه را مطالعه کنید ، احتمالاً اطلاعات مشابه را اشتباه می گیرید. بنابراین به عنوان نکته ای برای یادگیری سریعتر ، زمان مطالعه خود را برای هر موضوع اختصاص دهید. با این کار ، مغز شما زمان بیشتری برای تقویت یادگیری شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من