چگونه مداد رنگی می سازند؟

چگونه مداد رنگی می سازند؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

علاقه مندان به مدادرنگی دوست دارند حداقل یکبار از کارخانه مداد رنگی دیدن کنند و یا بدانند در کارخانه مدادرنگی چه می گذرد؟ و چگونه مداد رنگی می سازند؟ ماشین ها با مخلوط کردن خاک رس، چوب و مجموعه ای از مواد دیگر به ابزار هنری دلپذیری که ما می شناسیم و دوست داریم می رسند. شاید برای شما این سوال باشد که مداد رنگی چگونه ساخته می شود؟ در این مطلب ما سفر یک مداد رنگی را از جنگل به کارخانه نگاه می کنیم. پس با زودر در این سفر خیالی همراه شوید!

ساخت مدادرنگی

نحوه ساخت مداد رنگی شبیه به نحوه ساخت مداد گرافیتی است و از یک کارخانه برای تهیه ی هر دو استفاده می شود. اما تفاوت های اصلی در این است که نوک مداد رنگی ها از گرافیت نیست، بلکه ترکیبی از رنگدانه و چسب هستند. نوک مداد رنگی به اندازه گرافیت گرم نمی شود. مداد رنگی عموماً دارای پاک کن نیستند و همین طور نوار فلزی که نگه دارنده پاک کن بر روی مداد گرافیتی است در مداد رنگی ها استفاده نمی شود. همچنین مداد رنگی مانند مداد های گرافیت دار از درجه سختی های زیادی برخوردار نیست. برای آشنایی با ساخت مداد به مقاله ی ” چگونه مداد ساخته می شود؟ ” مراجعه نمایید.

سفر اکثر نوشت افزار های مورد استفاده ی ما از جنگل نشات می گیرد. برخی از شرکت های بزرگ مانند Crayola و Faber-Castell مداد رنگی خود را از چوبی که از مزارع درختان خود برداشت و تولید می کنند. درختان این مزارع منحصراً رشد می کنند تا به صورت مداد ساخته شوند. استفاده از مزارع شرکت به کاهش اثرات زیست محیطی کمک می کند. درخت سرو و چوب باس درخت هایی هستند که معمولاً برای مداد استفاده می شوند. این درختان محکم هستند و حتی تحت فشار خم نمی شوند، اما برای تیز کردن و تراشیدن به اندازه کافی نرم هستند.

سرو و کاج مخصوص مدادهای رنگی درجه یک هستند. زیرا چوب آن ها آنقدر نرم است که به خوبی تیز می شود. یکدست هستند و ساییدگی زیادی بر روی تراش ایجاد نمی کنند. چوب باس و سایر چوب ها سخت تر هستند و در مدادهای دیگر استفاده می شوند. فابر کاستل در پوشش چوبی خود از کاج استفاده می کند.

شروع داستان و فرآیند ساخت مداد رنگی

چوب های ریز به کارخانه چوب بری ارسال می شوند. آن ها خشک و صاف می شوند. درخت ها به قطعه هایی به اندازه یک مداد برش می شوند. برای ساخت مداد رنگی در کارخانه ها نیروی انسانی زیادی در بین ماشین های شبیه به استیمپانک مشغول به فعالیت هستند. از انتقال مواد مداد از یک دستگاه به دستگاه دیگر تا کنترل دقیق کیفیت بصری.

هر رنگ مداد دارای دستورالعملی است که از طریق ترکیب رنگدانه ها با خاک رس به رنگ مناسب برسد. رنگدانه را به صورت خمیری از مواد افزودنی، چسبنده و رزین مخلوط می کنند. بسته به نوع مداد ممکن است موم یا روغن باشند. ساخت یک مداد محلول در آب به مواد دیگر نیاز دارد. خمیر را در یک استوانه می ریزند و خمیر به صورت استوانه ای شکل می گیرد. آن استوانه خمیر رنگارنگ وارد اکسترودر می شود. تحت فشاری زیاد، خمیر در یک جریان فشرده می شود، که سپس به طول مناسب برای مداد برش می دهند. سپس سرب ها در فر خشک می شوند و هسته های سربی را در یک کوزه رنگ قرار می دهند که آن را جذب می کنند.

بیشتر بدانید: فرق مدادرنگی ارزان و گران در چیست؟

نحوه ساخت بدنه مداد رنگی

اگر به مداد رنگی دقت کنید، می بینید که تخته های بالا و پایین به هم چسبیدند. پس از برش بلوک های چوبی توسط دستگاه، آن ها را در دستگاهی دیگر قرار می دهند که شیارها را آسیاب می کند. دستگاه دیگری هسته ها را در شیارها وارد می کند، سپس سطح را با چسب می پوشاند. تخته ها زیر یک چرخ قرار می گیرند و یک تخته شیار اضافی در بالای آن قرار می گیرد و یک “ساندویچ” ایجاد می کند. اگر به مداد تیز نشده دقت کنید، خط جداکننده ای را می بینید که تخته ها به هم چسبیده بودند. سپس بدنه را با ماشین رنگ می کنند. رنگ بیرونی با سرب داخلی مطابقت دارد. لبه تیز نشده رنگ مخصوص به خود را می گیرد. برخی از شرکت ها از رنگ های مبتنی بر آب استفاده می کنند، زیرا این کار از نظر زیست محیطی مطلوب تر است.

نتیجه گیری

با مطالعه مقاله ی چگونه مدادرنگی می سازند؟ با فرایند ساخت مداد رنگی آشنا می شویم. سپس می فهمیم که نوک مداد از ترکیب چه موادی درست می شود. همچنین با علم اینکه مداد ها چگونه و از چه موادی می سازند می توانیم تصمیم بگیریم که بهترین مدادرنگی را انتخاب کنیم. که کیفیت بالایی داشته باشد. با دنبال کردن زودر همواره اطلاعات خود را به ­روز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من