مقالات, لوازم تحریر

ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر اداری

ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر اداری

از مهمترین دغدغه ­های سازمان­ها، ارزیابی تأمین­ کنندگان است. در این بین تأمین لوازم التحریر به عنوان یکی از اقلام پرمصرف سازمان­ها مطرح است که جستجو و ارزیابی تأمین ­کننده لوازم التحریر می ­تواند زمانبر و هزینه ­زا باشد. تأمین لوازم التحریر اداری از یک عمده فروشی لوازم التحریر آنلاین، خیال شما را بابت تضمین لوازم التحریر باکیفیت و قیمت مناسب لوازم التحریر راحت می­ کند، ضمن آنکه از مزایایی مانند تخفیفات ویژه و خرید اقساطی نیز برخوردار خواهید شد. در این نوشته به این موضوع می ­پردازیم که چگونه و با چه معیارهایی تأمین ­کننده لوازم التحریر اداری را ارزیابی کنید.

 

ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر، گام ها و شاخص ها

فرآیند خرید سازمانی از جمله مسئولیت های مهم در هر سازمان است. تأمین­ لوازم التحریر اداری، یکی از موضوعات مهم در بحث خرید سازمانی است. با ارزیابی و انتخاب تأمین ­کننده معتمد در بحث خرید سازمانی اقلامی مانند لوازم التحریر که جزو اقلام پرمصرف سازمانی است، می­ توان در زمان و هزینه نیروهای تأمین تدارکات صرفه­ جویی کرد. مراحل یک خرید سازمانی برای تامین لوازم التحریر اداری یک سازمان شامل مراحل زیر است.

ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر در دو مرحله به یاری سازمان شما می آید. در ابتدا با تسهیل فرآیند انتخاب تامین کننده به تیم خرید سازمانی کمک می کند تا با صرف زمان و انرژی کمتر تامین کننده مناسب لوازم تحریر اداری را انتخاب کنند و در انتها پس از اتمام فرآیند خرید لوازم التحریر، ارزیابی عملکرد تامین کننده سبب یاری مجموعه در خریدهای بعدی می شود.  در ادامه برخی از فاکتور های ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر در فرآیندخرید سازمانی را بررسی می کنیم.

 

فرایند تامین لوازم التحریر

 

فاکتورها و یا شاخص های ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر

ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر در دو مرحله به یاری سازمان شما می آید. در ابتدا با تسهیل فرآیند انتخاب تامین کننده به تیم خرید سازمانی کمک می کند تا با صرف زمان و انرژی کمتر تامین کننده مناسب لوازم  تحریر اداری را انتخاب کنند و در انتها پس از اتمام فرآیند خرید لوازم التحریر، ارزیابی عملکرد تامین کننده سبب یاری مجموعه در خرید های بعدی می شود.  در ادامه برخی از فاکتور های ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر در فرآیند خرید سازمانی را بررسی می کنیم.

کیفیت لوازم التحریر

در فرآیند خرید سازمانی، توجه به خرید لوازم التحریر باکیفیت از موضوعات مهم به شمار می رود. در هر حال لوازم التحریر خریداری شده در جهت رفع نیاز های اعضای سازمان خریداری می شود و کیفیت آن می تواند بر رضایت افراد و کارکنان اثرگذار باشد. برای مثال اگر لوازم التحریر باکیفیت اداری تامین نشوند، ممکن است خودکارها  جوهر پس بدهند و این موضوع باعث می شود که زودتر از موعد جوهر آنها تمام شده و نیاز به تامین مجدد داشته باشند که موجب اسراف هزینه های شرکت می شود. همچنین در استفاده برای کارمندان شرکت ایجاد دردسر می کند. مسلما هیچ کس دوست ندارد روی چک قطره ای جوهر بچکد!

لجستیک و تحویل کالا

در دسته بندی های پژوهشگران عرصه مدیریت، “موعد تحویل” به عنوان دومین عامل مهم در ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر آورده شده است.  از مزایای تامین لوازم التحریر، از یک عمده فروشی لوازم التحریر آنلاین ، ارسال همزمان و به موقع تمامی لوازم التحریر اداری در یک زمان است. که هم هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد و هم نیاز به هماهنگی و تماس های متعدد برای ارسال و دریافت کالاها را کاهش می دهد. با یک هماهنگی با مسئول خرید شرکت و هماهنگ کردن زمان مورد نظر برای تحویل، تمامی لوازم التحریر در یک موعد تحویل خریدار می شود.

مشاوره انتخاب لوازم التحریر

به این عامل در دسته بندی های گوناگون برای ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر در عناوین “سیستم ارتباطی و سازگاری با فرآیند خریدار” اشاره شده است. تنوع لوازم التحریر موجود در بازار بسیار بالاست و انتخاب بهترین و کارآمد ترین لوازم التحریر برای تیم خرید ممکن است گیج کننده باشد. تیم زودر با سابقه طولانی در صنعت نوشت افزار و تامین لوازم التحریر اداری، با توجه به تعداد کارکنان و فعالیت های سازمان شما می تواند چک لیست لوازم التحریر اداری مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار داده و در انتخاب لوازم التحریر باکیفیت و کاربردی، یاری رسان شما باشد.

هزینه تمام شده و قیمت لوازم التحریر

هدف از ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر، شناسایی و انتخاب تامین کننده ای است که بتواند با یک هزینه قابل قبول بالاترین توان در تامین کالاهای شرکت را داشته باشد. بسیاری از عمده فروشان و تامین کنندگان برای خرید های سازمانی در سطح بالا تخفیفاتی را در نظر میگیرند که باعث می شود در نهایت قیمت لوازم التحریر به نفع سازمان تمام شود. در این میان عمده فروشی لوازم التحریر آنلاین به دلیل نبود هزینه های اولیه بالا مثل اجاره مغازه و یا لجستیک چندباره، دارای مزیت نسبت به عمده فروشی سنتی و بازاری است. افزون بر آن امکان مقایسه قیمت لوازم التحریر میان تامین کنندگان گوناگون لوازم التحریر نیز باید وجود داشته باشد.

در صورت تامین لوازم التحریر به روش سنتی یا باید همچون ادارات دولتی از طریق ایجاد مناقصات عمل کرد که برای سازمان های کوچک امکان ناپذیر است و یا باید با چند تامین کننده ارتباط گرفت و با احتساب هزینه های ارسال و تخفیفات، هزینه تمام شده لوازم التحریر را با هم مقایسه کرد. پیشنهاد ما به شما خرید از تامین کنندگان آنلاین لوازم التحریر است. در عصر دیجیتال این تامین کنندگان در این عامل ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر رتبه بالاتری می گیرند. زیرا بدون نیاز به سفر درون شهری طولانی و صرف زمان زیاد، می توان قیمت نهایی لوازم التحریر را با احتساب حمل و نقل و تخفیفات سازمانی، به راحتی مشاهده نمود و اقدام به مقایسه آنها کرد. در سایت زودر نیز میتوان با استفاده از امکان مقایسه قیمت لوازم التحریر، در لحظه از نتایج باخبر شد و ساده تر تصمیم گیری کرد.

تخفیفات سازمانی با توجه به حجم خرید هم باید در ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر مورد توجه قرار گیرد. در فرآیند های خرید آنلاین لوازم التحریر اداری امکان مکاتبه با تامین کننده و دریافت تخفیفات سازمانی از عمده فروشی لوازم التحریر هم وجود دارد. در بررسی شاخص­ها برای ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر، عمده فروشی لوازم التحریر آنلاین به دلیل ارائه فاکتور رسمی بر اساس خرید های ثبت شده در سامانه بسیار مورد اطمینان هستند. در واقع به دلیل آنکه  تمام مکاتبات تیم خرید با تامین کننده ثبت می شود احتمال ایجاد رابطه و فساد در واحد خرید کاهش می یابد.

خرید اقساطی

خرید از یک عمده فروشی لوازم التحریر و ایجاد ارتباط پایدار با آنان، امکان خرید اقساطی لوازم التحریر را ایجاد می کند که می تواند نمره ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر را تغییر دهد. بسیاری از عمده فروشان برای مشتری های ثابت خود اقساطی و یا اعتباری، لوازم التحریر را تأمین می کنند که این امر در سایه اعتماد و نام نیک تجاری هر دو طرف در نهایت به نفع هر دو خواهد بود.

 

خرید اقساطی لوازم التحریر

کارت خرید سازمانی

یکی از روش ها برای تامین کالاهای مصرفی کارمندان، استفاده از کارت خرید سازمانی است. که به کارکنان این اجازه را می دهد تا سقف مبلغ مشخصی از یک تامین کننده طرف قرارداد اقدام به تامین لوازم التحریر مایحتاج خود کنند. این روش از این جهت خوب است که دیگر زحمت تامین و حمل لوازم التحریر تا رسیدن به دست کارمندان به عهده شرکت نیست، اما به هماهنگی های بیش تری نیاز دارد. اگر با تامین کنندگان آنلاین به دلیل بر خط بودن فرآیند خرید، استفاده از این کارت خرید ها برای تمامی نیرو ها راحتتر خواهد بود. پس بهتر است در ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر، این عامل را هم در نظر داشته باشید.

اعتماد و روابط بلند مدت

اعتماد به تامین کننده در دسته بندی های گوناگون از عوامل مهم ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر عنوان شده است. اگر در ارزیابی اولیه از تامین کننده لوازم التحریر اداری به درستی عمل کرده باشیم می توان با ایجاد روابط طولانی مدت با تامین کننده از صرف انرژی دوباره برای تامین مجدد لوازم التحریر جلوگیری کرد. در این میان عمده فروشان آنلاینی مانند زودر با ثبت سوابق خرید می توانند یاری رسان باشند، زیرا برای تامین دوباره لوازم التحریر نیازی به هماهنگی و تماس های مجدد نیست و می توان تنها با چند کلیک همان سبد خرید قبلی یا بخش هایی از آن را دوباره سفارش داد.

ارائه فاکتور رسمی

اطمینان به فرآیندها و ارائه فاکتور رسمی از عواملی است که به عنوان عاملی مهم در ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر از آن یاد کرده اند. از سوی دیگر آنلاین بودن تمامی فرآیندهای خرید لوازم التحریر و ارائه فاکتور رسمی دقیقا مطابق خرید انجام شده امکان تقلب در اعداد و ارقام را کاهش می دهد. در واقع می توان گفت مطمئن ترین فاکتور های خرید، انواع آنلاین و سیستمی آن هستند که امکان دستکاری و یا تغییر در آن ها کم است.

ارزیابی و مقایسه لوازم التحریر

بخش مهمی از فرآیند ارزیابی تامین کننده لوازم التحریر، مقایسه و ارزیابی کالاها است. انواع گوناگون و متنوعی از لوازم التحریر وجود دارد که در کیفیت ها و قیمت های مختلفی عرضه می شوند. در شرایط خرید حضوری باید برای مقایسه کالاها از مغازه ای به مغازه دیگر در بازار  گشت و زمان و انرژی زیادی صرف کرد، اما در زودر و تامین کنندگان آنلاین دیگر،  امکان مقایسه آنلاین کالاها و انتخاب آن ها وجود دارد.  تنها کافی است به سایت زودر مراجعه کرده و با انتخاب کالاهای گوناگون از زبانه “مقایسه” نتایج ارزیابی را مشاهده کنید. و یا در بخش نظرات، نظرات کاربران را مطالعه کرده و از تجربه سایر کسانی که قبلا از آن محصول استفاده کرده اند، مطلع شوید.

منابع

https://www.setadiran.ir/setad/cms

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D9%81%D8%B1-18/302005-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *