بهترین کتاب شیمی دهم تجربی

بهترین کتاب شیمی دهم تجربی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

ورود به سال دهم برای دانش آموزان با یک چالش بزرگ همراه است زیرا در این مقطع تحصیلی باید خود را برای کنکور آماده کنند و همین طور با تعیین رشته سرنوشت خود را برای آینده تعیین می کنند و به سمت رویاهایشان و شغل مورد نظرشان قدم بر می دارند. بدون شک شیمی یکی از دروس جذاب و شیرین در کنکور است که در هر دو رشته ریاضی و تجربی از ضریب بالایی برخوردار است. زودری ها در این مطلب سعی دارند بهترین کتاب شیمی دهم تجربی و ریاضی را به دانش آموزان سال دهم معرفی کنند تا از همین ابتدا با آمادگی کافی در این مسیر قدم بگذارند.

شیمی یکی از درس های شیرین است که خستگی و بی حوصلگی به هنگام مطالعه ی آن اصلا معنایی ندارد! شیمی از دروس تخصصی در کنکور است که می تواند نمره آن تعیین کننده سرنوشت شما باشد. بنابراین با علم بر اینکه این درس از جایگاه ویژه ای در کنکور برخوردار است به دنبال بهترین انتخاب برای خرید کتاب کمک درسی شیمی دهم باشید.

بهترین کتاب شیمی دهم تجربی

معمولا با ورود به سال دهم دانش آموزان قصد آمادگی کنکور را دارند بنابراین به دنبال کتاب های کمک درسی هستند که آن ها را با فضای تست و کنکور آشنا سازند به همین منظور نشر الگو با تالیف کتاب تست شیمی دهم کار را برای بسیاری از دانش آموزان که قصد آمادگی برای تست زنی را دارند آسان نموده است. این کتاب به تمام نکات مهم و کلیدی در فصل های کتاب درسی پرداخته است همین طور با درسنامه جامع و کامل یکی از منابع مناسب برای مطالعه کتاب شیمی پایه دهم می باشد. البته که کتاب تست شیمی دهم تخیلی سبز هم به دلیل داشتن تست های طبقه بندی شده سوالات کنکور سراسری و درسنامه جامع می تواند گزینه انتخاب بعدی شما برای مطالعه باشد.

و اما کتاب تست شیمی دهم مبتکران که آن را یک بانک کتاب جامع از سوالات تست درس شیمی می دانند و در دو جل طراحی و تالیف شده است. این کتاب علاوه بر تست درسنامه هم دارد و یکی از ویژگی های بارز این کتاب طبقه بندی تست هاست یعنی شما از تست آسان تا خیلی سخت را در این کتاب خواهید دید. انتشارات گاج هم کتاب میکروشیمی دهم را تالیف کرده است و با بیان ساده و روان درسنامه ها را توضیح داده است.

همان طور که تا به اینجا متوجه شده اید انتخاب کتاب شیمی از بین ده ها و یا صدها انتخاب که هر یک می تواند به تنهایی بهترین باشد کار ساده ای نخواهد بود! شاید از خود سوال می کنید باید کدام را انتخاب کنم ؟ اگر دانش آموز سال دهم هستید و می خواهید یک کتاب کمک درسی شیمی خریداری نمایید البته به انتخاب خودتان بدون کمک دیگران باید بگوییم بهتر است ابتدا هدفتان از خرید کتاب کمک درسی را تعیین نمایید.

آیا ظاهر کتاب کمک درسی شیمی در انتخاب تاثیرگذار است؟

استفاده از کتاب کمک درسی برای آمادگی در کنکور برای درس شیمی توصیه می شود چرا که این درس پر است از نکات مهم و کنکوری که در صورت نداشتن تمرین و تکرار نشدن آن ها ممکن است فراموش شود. بنابراین استفاده از کتاب کمک درسی می تواند این فرصت را برای دانش آموزان ایجاد نماید تا علاوه بر تکرار مجدد و خلاصه وار مطالب به تمرین بیشتر و تکرار هدایت شوند. گاهی اوقات دانش آموزان در خرید کتاب کمک درسی شیمی دچار تردید هستند و نمی دانند چه کتابی مناسب آن هاست البته که این موضوع تا حدی طبیعی است زیرا انتشارات متعددی اقدام به تالیف کتاب کمک درسی شیمی نموده اند و همین تعدد سبب سردرگمی خواهد شد.

شاید برخی افراد بر این باورند که طرح جلد کتاب می تواند در انتخاب دانش آموز متاثر باشد آیا واقعا این موضوع در انتخاب دانش آموزان تاثیر گذار است ؟ به عنوان مثال کتاب های قلم چی همیشه از یک ظاهر شبیه به هم برای کتاب هایش استفاده کرده است و در برخی دروس از تصویر کتاب درسی بر روی جلد استفاده نموده است اما در مقابل انتشارات خیلی سبز که با گرافیک زیبا در طراحی جلد کتاب های کمک درسی و استفاده از فونت های مختلف برای بیان نکات مهم توجه دانش آموزان را به خود جلب نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من