تفاوت پاستل و مداد رنگی

تفاوت پاستل و مداد رنگی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

این روزها سخت است که تحت تأثیر تنوع گسترده لوازم تحریر موجود قرار نگیرید. نه فقط حرفه ای ها ، حتی بچه هایی که برای کلاس های هنری می روند فقط به عنوان یک سرگرمی ، از همان سنین پایین در معرض انواع مختلف رنگ ها قرار می گیرند. اولین مجموعه رنگ اغلب بچه ها همیشه مداد رنگی مومی است قبل از استفاده از مداد رنگی برای مدارس برای تهیه پاستل، مداد شمعی و آبرنگ برای کلاس های سرگرمی، هنری و غیره. هرکدام از این لوازم تحریر نکات مثبت و منفی خود را دارند و دوباره ، هرکدام از این لوازم تحریرها طرفدارانی دارند که به آنها یا غیر این قسم می خورند. بنابراین واقعاً تفاوت پاستل و مداد رنگی چیست ؟

تفاوت پاستل و مداد رنگی !

علاوه بر ترکیب رنگ ها ، تفاوت زیادی در نحوه کار مداد شمعی و پاستل روغنی وجود دارد. با استفاده از پاستل های روغنی ، فشار زیادی برای رنگ آمیزی طرح مورد نیاز وجود ندارد. خیلی روان اتفاق می افتد. پاستل های روغنی بسیار غنی ، نرم و خامه ای هستند. از این رو ، ترکیب شدن ، لایه شدن ، مخلوط کردن ، سایه زدن با آن بسیار آسان است و همه اینها با کمک انگشت ما امکان پذیر است. در مقابل ، مداد رنگی سخت تر است و دو رنگ مداد رنگی کاملاً با هم مخلوط نمی شوند.

تصور می شود که پاستل ها از مداد رنگی مومی که ظاهری خوش رنگ و زیبا دارد ، حرفه ای تر و طبیعی تر هستند. از این رو پاستل ها احتمالاً اولین انتخاب برای هنرمندانی هستند که می خواهند در رنگ آمیزی حرفه ای شوند.

تفاوت پاستل و مداد رنگی

از مداد رنگی به دلیل نوک تیز ، اغلب می توان برای نقاشی های دقیق استفاده کرد. پاستل ها می توانند جلوه ای سه بعدی یا حس بافتی را که معمولاً در تصویری با مداد رنگی ساده موم وجود ندارد ، ایجاد کنند. ویژگی دیگر پاستل روغنی نسبت به مداد رنگی این است که پاستل های روغنی تقریباً روی هر سطحی کار می کنند – کاغذ ، تخته ، بوم ، شیشه ، فلز ، چوب یا سنگ! اما مداد رنگی فقط مناسب کاغذ است. در پایان ، هیچ درست و غلطی وجود ندارد. آنچه برای یکی مفید است ، ممکن است برای دیگری مفید نباشد.

کدام را انتخاب کنیم؟

آیا پاستل های روغنی با مداد رنگی متفاوت هستند یا می توانید از آنها به همان روش استفاده کنید و نتایج مشابهی بدست آورید؟ زودر شباهت ها و تفاوت های این دو لوازم تحریر محبوب را بررسی کرده است. چندین تفاوت اساسی بین پاستیل های روغنی و مداد رنگی وجود دارد و آن هم شامل مواردی است که از آنها ساخته شده ، چگونگی ذوب شدن ، قیمت و میزان سمی بودن آنها و غیره است.

برخی از انواع پاستل های روغنی می توانند حاوی رنگدانه های سمی باشند. این مسئله تا زمانی که نفس نکشید ، مسئله ای نیست. در حالی که مداد رنگی به طور معمول برای کودکان ساخته می شود ، بنابراین غیر سمی ساخته می شود.

پاستل های روغنی از کیفیت بهتری نسبت به مداد رنگی برخوردار هستند. رنگ آنها نیز بسیار پر جنب و جوش تر است. پاستل های روغنی برای ترکیب هستند و بسیار بهتر از مداد رنگی مخلوط می شوند. به راحتی می توانید آنها را با هم مخلوط کنید. مداد رنگی بسیار سخت تر از پاستیل های روغنی است. اصلاً خوب ترکیب نمی شوند.

تفاوت پاستل و مداد رنگی

انعطاف پذیری پاستل بیشتر است یا مداد رنگی ؟

انعطاف پذیری مداد رنگی بر روی کاغذ کمتر است و همان طور که می دانید از مداد رنگی فقط بر روی کاغذ می توان استفاده نمود. اگرچه والدین زیادی را می شناسیم که از صمیم قلب با این ارزیابی مخالف خواهند بود. و اجازه می دهند فرزندانشان بر روی دیوار نقاشی کنند!

اما پاستل های روغنی روی آنچه می توانید روی آنها رنگ کنید بسیار انعطاف پذیر است. اگر سطح به درستی آماده شده باشد ، آنها روی بسیاری از سطوح مختلف از جمله کاغذ ، چوب و فلز کار خواهند کرد. هر دو جایگاه خود را دارند ، با این حال ، پاستل ها یک ماده با کیفیت بهتر برای کار هستند.

به دلایلی که در بالا نشان داده شد استفاده از پاستل های روغنی بهتر از مداد رنگی است. با این حال ، این مسئله بیشتر مربوط به سلیقه شخصی ، سبک هنرمند و خلاقیت است ، پس اگر یکی بهتر از دیگری باشد می گویم هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک را ترجیح می دهید. ممکن است این باشد که هر یک را برای انواع مختلف هنری ترجیح می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من