عمومی, مقالات

نقش ورزش در موفقیت دانش آموزان

نقش ورزش در موفقیت دانش آموزان

نقش ورزش در موفقیت دانش آموزان رویکرد این نوشته است. ورزش طولانی مدت به عنوان راهی برای سالم ماندن و تناسب اندام در نظر گرفته شده است. مزایای آن فراتر از این بوده و دارای فواید فیزیکی و فیزیولوژیکی است. از جمله مزایای فیزیولوژیکی، سلامت روان است. ورزش با توانایی مغز در جذب، ذخیره و پردازش اطلاعات مرتبط است. دانش‌آموزان تشویق می‌شوند در دوران مدرسه در ورزش شرکت کنند. با مطالعه ی مقاله ی نقش ورزش در موفقیت دانش اموزان فواید ورزش برای دانش آموزان را در می یابیم. با زودر همراه باشید.

امروزه تحقیقات قابل توجهی وجود دارد که به تأثیر مهم و مثبتی که ورزش و فعالیت های بدنی می تواند بر نتایج آموزشی داشته باشد، اشاره می کند. این تاثیر مثبت شامل عملکرد تحصیلی بهتر، تضمین فراگیری و مشارکت بیشتر در کلاس درس و همچنین بهبود سلامت و آمادگی دانش آموزان برای آینده است. با این حال، تشخیص این نکته مهم است که همه ورزش ها به طور خودکار این دستاورد هارا ندارند. ورزش و فعالیت های بدنی به منظور دستیابی به نتایج آموزشی، باید برنامه ریزی شده و به طور موثر اجرا شوند.

7 مزیت ورزش برای دانش آموزان

زودر فهرستی از هفت فایده ورزش برای دانش آموزان تهیه کرده است. پس از خواندن این مطلب تا انتها، متوجه خواهید شد که ورزش چگونه به دانش آموز کمک می کند.

سلامتی

ورزش و سلامت به شدت با هم مرتبط هستند. تاثیر ورزش روی استخوان ها، ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها به منظور قوی و سالم ماندن آن ها قابل درک است. ورزش به سوزاندن کالری در بدن کمک می کند و احتمال چاقی را کاهش می دهد عملکرد و استقامت عضلات قلب بهبود و کارایی آن افزایش می یابد. خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد. ورزش باعث استفاده از قند در خون می شود. گلوکز به انرژی تبدیل می شود و از این رو قند خون را متعادل می کند. ورزش همچنین به مبارزه با سرطان و سایر بیماری های سبک زندگی کمک می کند.

اعتماد به نفس و عزت نفس

تشویق و تمجید از طرف والدین، دوستان و مربیان باعث می شود دانش آموز احساس پذیرفته شدن کند. یک دانش آموز با انگیزه در کلاس بهتر از دانش آموزی که همه چیز را علیه خود می بیند،عمل می کند.

مهارت های اجتماعی

دانش آموزانی که ورزش می کنند دوستان بیشتری دارند. هنگام بازی و مسابقه با تیم های ورزشی مدارس دیگر، آن ها فرصتی برای ارتباط با افراد جدید دریافت می کنند. حتی ورزش به دانش آموزان فرصتی برای رفتن به کشورهای خارجی می دهد. این مهارت های اجتماعی و ارتباطی بعدا به دانش آموز در حرفه و روابط آینده کمک می کند.

انضباط

نظم و انضباط کلید موفقیت در ورزش است. همچنین یک دانش آموز باید قوانین را دنبال کند و از مربی خود کمک و مشاوره بگیرد. نظم و پیوسته بودن آن است که همواره موفقیت را به دنبال دارد و دانش آموز را فردی با انضباط پرورش می دهد.

قدرت مغز

ورزش بهترین راه مبارزه با استرس است . ورزش به بهبود عملکرد شناختی و حافظه مغز کمک می کند. بعد از گذراندن چندین ساعت در کلاس، دانش آموز به مدتی زمان نیاز دارد تا ذهن خود را از مطالب درسی آزاد کند.

بهبود سطوح انرژی

ورزش منظم سطح انرژی ما را بهبود می بخشد. دانش آموزان با ورزش، می توانند در طول روز بدون خستگی فعال باشند. ورزش منظم بدن عملکرد ریه ها را افزایش می دهد. آن ها قادر به جذب اکسیژن بیشتر به بدن هستند که در تولید انرژی استفاده می شود. ورزشکاران می توانند برای فاصله های طولانی در مقایسه با غیر ورزشکاران راه بروند.

مدیریت احساسات

احساسات در ورزش بالا می روند. دانش آموزان با ورزش می توانند احساسات خود را کنترل کنند. مربیان دانش آموزان را آموزش می دهند که چگونه احساسات منفی مختلف می توانند بر عملکرد آن ها تاثیر بگذارند و آن ها چطور مس توانند آن را کنترل کنند.

مزیت ورزش برای دانش آموزان

بیشتر بدانید: علت استرس دانش آموزان چیست؟

نتیجه گیری

کسی نمی تواند منکر تاثیر ورزش بر زندگی باشد. حال اگر فرد ورزشکار دانش آموز هم باشد می تواند تاثیر واقعی آن را در عملکرد آموزشی اش ببیند. ورزش همانقدر که بر سلامت روح و روان تاثیر مثبت دارد می تواند بر عملکرد مغز نیز تاثیر مثبت داشته باشد. پس با شروع از روزی نیم ساعت ورزش کردن به مرور می توان مدت زمان فعالیت ورزشی خود را افزایش داد و در رشته ی ورزشی خاصی مهارت کافی را به دست آورد و در کنارش از مزایای آن هم استفاده کرد.

 


منابع 

https://ihtusa.com/10-benefits-of-sports-for-students/#:~:text=Heart%20muscles%20performance%20and%20endurance,cancer%20and%20other%20lifestyle%20diseases.

https://www.theasianschool.net/blog/importance-of-sports-in-school/

https://www.rochester.edu/team/benefits-of-sports-to-students/

https://www.childfundrugby.org/2019/10/14/the-positive-impact-of-sport-on-education/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *