نوشت افزار جوهری

نوشت افزار جوهری

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

طبق دسته بندی که در مورد اقلام نوشتاری در مقاله ی نوشت افزار های غیرجوهری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می توان این اقلام را به دو دسته ی جوهری و غیرجوهری تقسیم بندی کرد. در این مقاله سعی می کنیم به نوشت افزار های جوهری بپردازیم و آن هارا بررسی کنیم. با زودر همراه باشید.

نوشت افزار های جوهری نسبت به غیرجوهری جدیدتر هستند. همان‌گونه که از اسم آن پیداست این‌ دسته از اقلام نوشتاری از ماده‌ای بنام جوهر برای عمل نوشتن استفاده می‌کنند که درون لوله‌‌ استوانه‌ای شکلی تعبیه‌شده است. همه ی ماها روزانه سرکار یا مدرسه و دانشگاه با اقلام نوشتاری زیادی در ارتباط هستیم. که اصولا این اقلام را جوهری تشکیل می دهند.

از انواع نوشت افزار های جوهری می توان موارد زیر را نام برد:

  • خودکار
  • روان نویس
  • راپید
  • خودنویس

هرکدام از این ابزارهای نام برده شده در موقعیت های مختلف به کار برده می شوند. که هر کدام از آن ها هنگام نوشتن، حجم و غلظت جوهر خاصی را بر روی کاغذ پخش می‌کنند. همین خاصیت آن ها باعث به وجود آمدن مدل های مختلفی از نوشت افزار جوهری شده است. در مقاله ی انواع خودکار ها کدامند می توانید انواع خودکار ها که نوشت افزار های جوهری هستند را بشناسید، با انواع آن ها آشنا شوید و با هر کدام که راحت بودید همان را تهیه نمایید.

مواردی که باید حین خرید به آن دقت نمایید

از مواردی که حین خرید باید به آن توجه کرد انواع مختلف نوشت افزار های جوهری، برند های مختلف و ویژگی‌های متفاوتی است که باید هنگام انتخاب به آن فکر کنید. مسئله فقط انتخاب یک رنگ نیست، بلکه انتخاب جوهر بر اساس ویسکوزیته آن، ضدآب بودن یا نبودن، سایه یا براق بودن و درخشندگی آن و اینکه از چه چیزی ساخته شده است را باید در نظر بگیرید.

معرفی جوهرهای مبتنی بر رنگدانه

جوهرهای مبتنی بر رنگدانه ترکیبی از ذرات جامد و مواد رنگی هستند. رنگ‌ها جذب کاغذ می‌شوند در حالی که ذرات جامد روی کاغذ می‌نشینند و خشک می‌شوند. این جوهرها در برابر محو شدن، خشک شدن سریع و ضد آب هستند. این نوع جوهرها تنوع رنگ کمتری دارند و رنگ‌ جوهی های مبتنی بر رنگدانه معمولاً تیره‌تر هستند. استفاده از جوهر مبتنی بر رنگدانه در قلم نیاز به نگهداری منظم برای جلوگیری از گرفتگی دارد. به این معنی که باید از خودکار استفاده کرد تا جوهر داخل قلم ته نشین و خشک نشود.

نتیجه گیری

با مطالعه ی این مقاله با انواع نوشت افزار های جوهری آشنا شدیم و اکنون دسته بندی منظمی از اقلام نوشتاری در ذهن داریم. حین خرید نوشت افزار می توانیم چیزی را که نیاز داریم به راحتی تهیه کنیم. فروشگاه اینترنتی زودر با فروش به صورت آنلاین انواع نوشت افزار ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین نوشت افزار ها با برند های معروف را بدون صرف زمان با بیشترین تخفیف در هر جایی که باشید برای شما ارسال کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من