چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟

چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

دانش آموزانی که برای درک بهتر مطالب قصد خرید کتاب کمک درسی دارند و دانش آموزانی که می خواهند زودتر از شروع سال تحصیلی اقدام به یادگیری برخی دروس نمایند در زمان های متفاوتی اقدام به خرید کتاب کمک درسی می کنند. اما باید بررسی کنید که شما جزو کدام دسته هستید و از خود سوال کنید چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟ شاید خرید کتاب کمک درسی در زمان مناسب به یادگیری بیشتر دانش آموزان کمک نماید. بنابراین تا انتهای این مطلب با زودر همراه شوید.

کتاب کمک درسی چه فایده ای دارد؟ بسیاری از دانش آموزان این اشتباه را می کنند که کتاب کمک درسی خود را برداشته و 50 صفحه را می خوانند و فرض می کنند با این کار وظیفه مطالعه ی آن ها به پایان رسیده است. این دانش آموزان اغلب برای مشارکت فعال در بحث کلاسی تلاش می کنند و ممکن است در آزمون ها خوب عمل نکنند. روش های بهتری برای مطالعه کتاب کمک درسی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

کی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟

احساس می کنید زمان زیادی را صرف مطالعه کتاب های درسی می کنید؟ آیا تا به حال از حجم اطلاعاتی که در آن ها وجود دارد غرق شده اید؟ آیا تمرکز بر روی آن چه که مهم است برای شما مشکل است؟ از خود می پرسید چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟ کتاب های کمک درسی ممکن است خسته کننده و دشوار باشند، اما دارای ویژگی های زیادی هستند که برای یادگیری طراحی شده اند. این مطلب راهبرد های کاربردی را برای کمک به شما در مطالعه موثرتر کتاب های کمک درسی در زمان مناسب ارائه می دهد.

کتاب های کمک درسی دارای ویژگی های متعددی هستند که در سایر کتاب ها با آن ها مواجه نمی شوید. اگر تصمیم دارید قبل از شروع سال تحصیلی خود را برای یک درس آماده کنید بهتر است در تابستان کتاب کمک درسی مربوط به آن درس را تهیه نمایید. پیش خوانی یا مرور مطالب در تابستان کار اثربخشی است. شما با پیش خوانی کردن یک فصل یا بخش می توانید از مفاهیم اصلی آن بخش ایده بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا هدف و تمرکز بهتری برای مطالعه داشته باشید و بتوانید ایده های مهم را به راحتی بیرون بکشید.

بسیاری از دانش آموزان با بازکردن کتاب یک قدم به مطالعه نزدیک می شوند و قدم های بعدی برای مطالعه راحت تر صورت می گیرد. بعد از اقدام به مطالعه دانش آموزان معمولاً در یکی از دو دسته قرار می گیرند. کسانی که با زحمت هر کلمه را می خوانند و صفحات یادداشت ها را برای ساعت ها خلاصه نویسی می کنند. یا کسانی که بی سر و صدا کلمات را مرور می کنند و صفحات را ورق می زنند. هر دو بسیار متفاوت هستند و روش متفاوتی برای مطالعه دارند.

بیشتر بدانید : چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالا است؟

چگونه کتاب کمک درسی را بخوانیم؟

  • از انتها شروع کنید. ابتدا خلاصه، فهرست واژگان، سوالات فصل و مشکلات تمرین را بخوانید تا از مهم ترین جنبه های بخش و آن چه انتظار می رود بعد از مطالعه آن بدانید و درک کنید، ایده بگیرید.
  • دانش قبلی را فعال کنید. لیستی از آن چه که قبلاً در مورد موضوع می دانید و آنچه می خواهید در مورد آن بدانید سوالات خود در مورد آن تهیه کنید.
  • هدف تعیین کنید. بر اساس آن چه در پیش نمایش خود جمع آوری کرده اید، هدفی را مشخص کنید که چرا این فصل را می خوانید و آن چه که باید بعد از مطالعه آن را بفهمید، بدانید یا بتوانید انجام دهید.
  • پیش بینی کنید. بلافاصله پس از پیش نمایش، پیش بینی کنید. فکر کنید این فصل یا بخش در مورد چه چیزی خواهد بود.

نتیجه گیری

شاید شما هم می خواهید بدانید و از خود می پرسید چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟ البته برای خرید لازم است تعیین کنید که هدفتان از خرید کتاب کمک درسی چیست؟ اگر در اواسط سال تحصیلی اقدام به خرید می کنید حتما به منظور یادگیری بیشتر یا درک مطالب آموزشی قصد خرید کتاب کمک آموزشی را دارید. اما اگر قبل از شروع سال تحصیلی برای خرید کتاب کمک آموزشی اقدام می کنید، با این کار سطح علمی خود را افزایش می دهید تا در کلاس درس و با توضیحات معلم مطالب را مرور و جمع بندی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من