کتاب کمک آموزشی, مقالات

چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟

اگر از خود می پرسید چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟ با این مطلب زودر همراه شوید البته اگر کتاب کمک درسی و یا منبع آموزشی که می خواهید تهیه کنید را نمی دانید چرا که برخی معلمان در کلاس درس از برخی کتاب های کمک درسی استفاده می کنند و دانش اموزان موظف هستند آن منابع را تهیه کنند تا از کلاس درس عقب نمانند هر چند که این روش در کنار موفقیت می تواند برای برخی دانش اموزان شکست را به همراه داشته باشد زیرا سطح علمی تمامی دانش آموزان در یک کلاس یکسان نیست و استفاده از کتاب کمک درسی مشترک برای همه آن ها می تواند مفید نباشد.

برای آنکه بدانید چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟ پیشنهاد این است که دانش اموزان با توجه به نقاط ضعفشان برای خرید کتاب کمک درسی و یا منابع کمک درسی دیگر اقدام نمایند. به عنوان مثال در گذشته دانش آموزانی که در یک درس مانند ریاضی یا فیزیک احساس ضعف می کردند در کلاس ها و موسسات خارج از مدرسه نیز شرکت می کردند تا پایه خود را در این درس تقویت کنند.

چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟

کتاب های کمک درسی برای درک مطلب بیشتر محتواهای آموزشی طراحی شده اند برخی دانش آموزان از کتاب های کمک درسی برای تمرین بیشتر و تثبیت مطالب در ذهن استفاده می کنند اما برخی دیگر برای آمادگی در امتحانات از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند. بنابراین هدف هر یک از دانش آموزان با دیگری تفاوت دارد اما آیا بهترین منابع آموزشی استفاده از کتاب های کمک درسی است؟ شاید در گذشته که کتاب های کمک درسی مانند امروز به فروش نمی رفت و استقبال دانش آموزان از خرید این گونه کتاب ها کمتر از الان بود، دانش آموزان از منابع آموزشی دیگر استفاده می کردند.

بیشتر بدانید : کتاب کمک درسی نهم چی بخرم

دانش آموزان با مراجعه به موسسات مختلف و شرکت در آزمون های مختلف دانش و سطح علمی خود را محک می زدند و این هم راهی بود تا بدانند چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟ اما این روزها که با شیوع ویروس کرونا مجالی برای حضور در موسسات و مراکز آموزشی نیست تمامی این مراحل به صورت آنلاین و با استفاده از منابع آموزشی دیگر استفاده می شود. همه دانش آموزان به دنبال بهترین منابع کمک درسی هستند اما لازم است بدانید بهترین انتخاب زمانی صورت می گرید که دانش آموز تمامی نیازها و نقاط ضعف خود را شناسایی کند.

چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب یک منبع کمک درسی مناسب لازم است شرایط و سطح علمی خود را بررسی کنید، به توضیحات و درسنامه کتاب کمک درسی مراجعه نمایید و از دارا بودن آن مطمئن شوید، سعی کنید کتاب کمک درسی انتخابی شما مفید و مختصر باشد و از بیان مطالب اضافی خودداری کرده باشد زیرا خواندن مطالب اضافی مستلزم زمان است!

روش هایی برای استفاده از منابع کمک درسی

حال که می دانید چگونه بهترین منابع کمک درسی را انتخاب کنیم؟ لازم است بدانید کتاب های کمک درسی با انواع مختلفی که دارند توانسته اند براساس نوع مطلب و کاربرد طبقه بندی شوند. کتاب های کمک درسی طبقه بندی می شوند تا دانش آموزان بتوانند براساس این طبقه بندی ها کتاب های مناسب خود را پیدا کنند. طبقه بندی کتاب های کمک درسی را می توان با این عناوین مطرح نمود: کتاب های آموزشی، کتاب های کمک درسی تست محور، کتاب کار یا کتاب های کمک درسی تشریحی.

کتاب های آموزشی با بهره مندی از درسنامه ای جامع و کامل مطالب آموزشی را با لحنی ساده و روان به دانش آموزان توضیح می دهند. اگر مطالب کتاب درسی را درک نمی کنید و نیاز به بیانی ساده تر برای آموزش مطالب دارید بهتر است از کتاب های کمک درسی آموزشی استفاده کنید که دارای یک درسنامه جامع است.

کتاب های کمک درسی تست محور همان طور که از نامش پیداست برای کنکوری ها و دانش آموزانی است که می خواهند برای کنکور و آزمون های ورودی مدارس برتر آماده شوند این کتاب ها نیز شامل درسنامه و تست های تالیفی و کنکوری است.

کتاب های کمک درسی تشریحی یا کتاب کار برای دانش آموزانی است که همیشه ترس از امتحانات نهایی و تشریحی را داشته اند. گاهی اوقات ممکن است دانش آموزان به دلیل عدم تسلط به پاسخ دهی سوالات تشریحی در امتحانات تشریحی و نهایی موفقیت لازم را کسب نکنند که در این صورت توصیه ما به شما این است که از کتاب های کار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *