چگونه درس را بفهمیم

چگونه درس را بفهمیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که در یک درس احساس ضعف کنید و حس کنید که تقریباً در طول درس چیزی نمی فهمید؟ بدتر از همه این است که وقتی به این درک وحشتناک برسید که از آنچه در طول درس آموخته اید چیزی نمی دانید. در این شرایط سوال مهم این است که چگونه درس را بفهمیم ؟ اول از همه قبل از شرکت در هر درسی ، باید ذهن روشنی داشته باشیم. ما می دانیم که یک محلول اشباع شده محلولی است که نمی تواند املاح بیشتری را به دلیل رسیدن به نقطه اشباع در خود حل کند. این همان موردی است که برای ذهن ما نیز صدق می کند.

اگر قبل از شرکت در کلاس درس ذهن خود را با بسیاری از جزئیات غیر ضروری پر کرده باشیم ، آنگاه ذهن اشباع می شود. به نقطه اشباع خود می رسد. در آن زمان درک مطالبی که در کلاس آموزش داده می شود برای ذهن بسیار سخت می شود. این بدان معناست که قبل از شرکت در کلاس درس باید مطمئن شویم که هیچ استرس شخصی نداریم.

چگونه درس را بفهمیم

همه افکار مرتبط با درسی که قرار است در آن شرکت کنیم باید در خارج از کلاس رها شوند. ثانیاً ، ما باید زمان دقیق برگزاری کلاس را بدانیم. شاید برای شما سوال باشد که چرا این کار ضروری است؟ به این دلیل است که ما می توانیم ذهن خود را برای انتظار اطلاعات خاصی در زمان خاصی از روز آماده کنیم. اما اگر ما به طور ناگهانی بدون برنامه ریزی در زمان یا حتی دیر در یک درس شرکت کنیم ، این باعث سردرگمی ذهن ما می شود.

ثالثاً ، ما باید خود را با محل برگزاری درس آشنا کنیم. آیا در کلاس معمولی است یا محل تغییر کرده است؟ این امر ضروری است زیرا هنگامی که مکان یک درس خاص بدون اطلاع شما تغییر می کند این ممکن است هنگام ورود به کلاس درس سردرگمی را در ذهن ایجاد کند. تغییر ناگهانی محیط می تواند سردرگمی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که قبل از شروع درس ، ایده کامل آنچه که معلم قصد تدریس دارد را به دست آورده ایم. پس از آگاهی از انتظارات خود ، باید در مورد موضوعات مورد آموزش کمی تحقیق کنیم و با اصطلاحات مورد استفاده آشنا شویم. این به شما کمک می کند تا ذهن خود را به خوبی آماده کنید به طوری که وقتی معلم یک موضوع جدید را برای آموزش معرفی کرد ، قبلاً در ذهن شما ثبت شده است و بنابراین زمان کمتری برای درک مفاهیم مختلف که آموزش داده می شود ، صرف می کنید. با این حال ، اگر کسی قبل از آموزش موضوعات خاصی را مطالعه نکند ، درک آنها برای او بسیار دشوار می شود زیرا ذهن در درک مفاهیم خارجی که در حال آموزش هستند تلاش می کند.

چرا فهمیدن و درک مطالب آموزشی توسط دانش آموز اهمیت دارد؟

برای آنکه بدانیم چگونه درس را بفهمیم باید اطمینان حاصل کنیم که تا آنجا که ممکن است از تمام منابع احتمالی حواس پرتی در طول درس اجتناب کنیم زیرا آنها می توانند بر توانایی درک ما تأثیر منفی بگذارند. عوامل حواس پرتی می توانند عبارتند از: دوستان ، زنگ تلفن همراه ، حضور در رسانه های اجتماعی و غیره باشد. در نهایت با معلم یا کسی که قرار است موضوع را آموزش دهد ، آشنا شوید. این در صورتی است که او تغییر کند. این می تواند سردرگمی را در ذهن شما ایجاد کند زیرا شیوه های تدریس آنها می تواند متفاوت باشد.

گاهی اوقات معلمان بررسی می کنند تا مطمئن شوند که دانش آموزان آنچه در کلاس درس آموزش داده می شود را درک می کنند. این به عنوان ارزشیابی شناخته می شود و به معلم اجازه می دهد تا برای درس های آینده برنامه ریزی کند ، تعیین کند که در چه زمینه هایی نیاز به تامل دارد و دانش آموزانی را که ممکن است نیاز به حمایت بیشتری داشته باشند ، شناسایی کند. معلم می تواند درک دانش آموزان را از طریق ارزیابی های غیررسمی مانند پرسیدن سوالات مربوط به درس از دانش آموزان و انجام تکالیف عملی یا ارزیابی های رسمی مانند آزمون و امتحانات داخل کلاس بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من